]]>
close

Szukaj w:

Starostwo Powiatowe w Siedlcach

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Starostwo Powiatowe w Siedlcach

ul. Piłsudskiego 40
08-110 Siedlce

telefon: 25 644 72 16
fax: 25 644 71 55

http://www.powiatsiedlecki.pl

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Aktualizacja opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu

  • Ogólny opis
    Aktualizacja opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu
  • Opis skrócony
    1. Użytkownik wieczysty może żądać od właściwego organu dokonania aktualizacji opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, jeżeli wartość nieruchomości uległa zmianie a właściwy organ nie podjął aktualizacji opłaty.
    2. Aktualizacji opłaty dokonuje się z urzędu albo na wniosek użytkownika, nie częściej jednak niż raz na 3 lata.
    3. Doręczenie wniosku o aktualizację opłaty rocznej powinno nastąpić na piśmie do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego rok od którego ma obowiązywać nowa wysokość opłaty rocznej.
    4. Użytkownik wieczysty zostanie pisemnie poinformowany o dokonaniu lub odmowie dokonania aktualizacji opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego.
    5. Nowa wysokość opłaty rocznej obowiązuje począwszy od dnia 1 stycznia roku następującego po roku, w którym użytkownik wieczysty zażądał jej aktualizacji.
  • Wymagane dokumenty
    1. Wniosek o aktualizację opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu.
    2. Operat szacunkowy dotyczący określenia wartości nieruchomości gruntowej na dzień aktualizacji (oryginał).
    3. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
  • Odbiorca usługi
    Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
  • Termin załatwienia sprawy:
    Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym. Terminy wynikające z kpa nie mają zastosowania.
  • Informacja:
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    • Wniosek o aktualizację opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego jest wolny od opłat.
    • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

    Informacje o płatnościach

    Numer rachunku bankowego
    43124026851111001059286919
    Nazwa odbiorcy rachunku bankowego
    Starostwo Powiatowe w Siedlcach

    Tryb odwoławczy

    Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 30 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który ją wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
    Od orzeczenia kolegium może być wniesiony sprzeciw w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia. Wniesienie sprzeciwu jest równoznaczne z żądaniem przekazania sprawy do sądu powszechnego właściwego ze względu na miejsce położenia nieruchomości.

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    Wartość gruntu określa rzeczoznawca majątkowy zgodnie z art. 67 ust 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz.U. z 2010 r. Nr 102 poz. 651 z późn. zm.).

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2015 r., poz. 1774 z późn. zm.)
    2. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2016 r., poz. 380 z późn. zm.)

    Ochrona danych osobowych

    Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO - informujemy, że:

         I.        Administratorem danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Siedlcach jest Starosta Siedlecki, adres: ul. Piłsudskiego 40, 08-110 Siedlce, adres e-mail: starostwo@powiatsiedlecki.pl , tel. 25 644 72 16.

        II.        Z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym do kontaktów z osobami, których dane dotyczą
    w sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy rozporządzenia 2016/679 można skontaktować się telefonicznie tel.
    25 644 72 16, pisząc na adres e-mail: iod@powiatsiedlecki.pl lub adres siedziby wskazany w pkt. I.

      III.        Cele i podstawy przetwarzania

    Dane osobowe będą przetwarzane w celu prowadzenia postępowań dot. naliczania i aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego na podstawie obowiązku wynikającego z art. 71-81 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r., poz. 121 z póź.zm.) - podstawa z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

       IV.        Odbiorcy danych

    Dane osobowe mogą zostać ujawnione podmiotom przetwarzającym dane osobowe w imieniu Administratora, wspomagającym w funkcjonowaniu systemów informatycznych.

        V.        Okres przechowywania danych

    Dane osobowe przetwarzane w celu wskazanym w pkt. III będą przechowywane przez okres 5 lat.

       VI.        Prawa osób, których dane dotyczą:

    Zgodnie z RODO, przysługuje:
    a.prawo dostępu do swoich danych osobowych,
    b.prawo do sprostowania (poprawiania) danych,
    c.prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
    d.prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych - gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

     VII.        Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych

    Podanie danych jest obowiązkiem ustawowym i stanowi warunek realizacji wniosku. Osoba, której dane dotyczą, jest zobowiązana do ich podania. Konsekwencją niepodania danych będzie pozostawienie wniosku bez rozpoznania.

    VIII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

    Pani/Pana dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4.

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
    2. Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
    3. Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd

    Kategorie życiowe

    1. Nieruchomość
    2. Grunt
    3. Służebność
    4. Droga

    Słowa kluczowe

    opłata, użytkowanie wieczyste

    Miejsce składania dokumentów

    Starostwo Powiatowe w Siedlcach
    ul. Piłsudskiego 40
    08-110 Siedlce
    tel. 25 644 72 16
    fax. 25 644 71 55

    Kancelaria Ogólna  - parter, pok. nr 7

    Starostwo Powiatowe w Siedlcach jest czynne w godzinach:
    Poniedziałek - Piątek   8:00 - 16:00

    Adres e-mail:
    e-mail: starostwo@powiatsiedlecki.pl

    Link do usługi E-formularze:
    http://eurzad.powiatsiedlecki.pl

    Link do strony głównej urzędu:
    http://powiatsiedlecki.pl

    Link do Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa
    http://bip.powiatsiedlecki.pl

    Adres elektronicznej skrzynki podawczej Starostwa na ePUAP:
    /v48bls3w5x/skrytka

    Adres elektronicznej skrzynki podawczej Starostwa na Wrotach Mazowsza:
    /OSSiedlSiedlPZ/pull

    Uwagi

    Opłaty są ustalane dla danej nieruchomości w drodze decyzji administracyjnej.

Zrealizuj usługę przez Internet:

visitstats.counter 626954