
Starostwo Powiatowe w Ciechanowie
Starostwo Powiatowe w Ciechanowie
ul. 17 Stycznia 7
06-400
Ciechanów
telefon: Kancelaria ogólna: 23 672 54 15
Sekretariat Starosty: 23 672 34 85
fax:
23 672 29 45
http://www.ciechanow.powiat.pl, http://www.stciechanow.bip.org.pl
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Zmiana terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego
- Ogólny opis
Zmiana terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego
- Opis skrócony
- Wniosek o zmianę terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa składa się do właściwego ze względu na miejsce położenia nieruchomości starosty (prezydenta miasta) nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności.
- Ustalony, nowy termin zapłaty nie może przekroczyć danego roku kalendarzowego.
- W przypadku zmiany terminu zapłaty, brak wpłaty w ustalonym terminie spowoduje, że kwota stanie się natychmiast wymagalna wraz z ustawowymi odsetkami liczonymi od 1 kwietnia danego roku.
- Z uwagi na treść art. 10 ust. 5 ustawy o gospodarce nieruchomościami ustalenie innego terminu wniesienia opłaty rocznej, dla użytkowników wieczystych prowadzących działalność gospodarczą, traktowane jest jako forma udzielenia pomocy de minimis.
- Wymagane dokumenty
- Wniosek z uzasadnieniem o ustalenie innego terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego.
- W przypadku osoby prawnej :
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie wnioskodawca otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie;
- informacje wymienione w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29.03.2010 r. niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, dotyczące w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis;
- sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych, sporządzane zgodnie z przepisami o rachunkowości;
- oświadczenie, że nie jest przedsiębiorcą znajdującym się w trudnej sytuacji ekonomicznej według kryteriów określonych w przepisach prawa Unii Europejskiej dotyczących udzielania pomocy publicznej.
- W przypadku osoby fizycznej:
- oświadczenie o nieprowadzeniu działalności gospodarczej;
- dokumentacja potwierdzająca trudną sytuację finansową.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
- Odbiorca usługi
Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
- Termin załatwienia sprawy:
Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym. Terminy wynikające z kpa nie mają zastosowania.
- Informacja:
-
Dodatkowe informacje:
Zrealizuj usługę przez Internet:
visitstats.counter 243912