
Urząd Gminy Młodzieszyn
Urząd Gminy Młodzieszyn
96-512 Młodzieszyn
fax: 46 864 17 65
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Wniosek o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
Ogólny opis
Opis skrócony
- w zamian za wywłaszczenie lub przejęcie nieruchomości gruntowej na rzecz Skarbu Państwa na podstawie innych tytułów, przed dniem 5 grudnia 1990 r.;
- na podstawie art. 7 dekretu z dnia 26 października 1945 r. o własności i użytkowaniu gruntów na obszarze m.st. Warszawy.
- osoby fizyczne i prawne będące właścicielami lokali, których udział w nieruchomości wspólnej obejmuje prawo użytkowania wieczystego;
- spółdzielnie mieszkaniowe będące właścicielami budynków mieszkalnych lub garaży.
- Osób fizycznych, o których mowa w art. 1 ust. 1a, lub ich następców prawnych;
- Spółdzielni mieszkaniowych lub ich następców prawnych, będących użytkownikami wieczystymi lub współużytkownikami wieczystymi nieruchomości, które uzyskały użytkowanie wieczyste w sposób określony w art. 1 ust. 1a pkt 1 lub pkt 2.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości podpisany przez wszystkie osoby będące użytkownikami wieczystymi, a w przypadku współużytkowania wieczystego wniosek może zostać podpisany przez współużytkowników wieczystych, których suma udziałów wynosi co najmniej połowę.
- Dokument będący podstawą nabycia prawa użytkowania wieczystego.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
- W przypadku osób prawnych - aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego.
- Pełnomocnictwo, jeżeli strona działa za pośrednictwem pełnomocnika.
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
- Opłata z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości stanowi różnicę wartości rynkowej prawa własności nieruchomości gruntowej i wartości prawa użytkowania wieczystego, które w operacie szacunkowym określa rzeczoznawca majątkowy.
- Opłata skarbowa w wysokości 10,00 zł za dokonanie czynności urzędowej.
- Opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Informacje dodatkowe
- W trakcie postępowania organ może żądać dostarczenia dodatkowych dokumentów, uaktualnienia dokumentów już złożonych, występować do innych organów z prośbą o podanie informacji niezbędnych do rozpatrzenia wniosku.
- Bonifikaty od opłaty za przekształcenie użytkowania wieczystego w prawo własności uregulowane są w art. 4 ust. 7-12 ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r., poz. 121 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2018 r., poz. 1025 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości (Dz. U. z 2012 r., poz. 83 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis. (Dz. U. z 2010 r. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
OGÓLNA KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO − informujemy, że:
I. Administrator danych osobowych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy Młodzieszyn z siedzibą w Młodzieszynie ul. Wyszogrodzka 25.
II. Inspektor Ochrony Danych
Może Pani/Pan kontaktować się z wyznaczonym przez nas Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, za pośrednictwem poczty elektronicznej adres e-mail: iodo@spotcase.pl lub pisemnie na adres naszej siedziby, wskazany w pkt I.
III. Cele i podstawy przetwarzania
Jako administrator będziemy przetwarzać Pani/Pana dane w celu rozpatrzenia złożonego wniosku, na podstawie Pani/Pana zgody (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
Podpisując niniejszy formularz wyraża Pani/Pan zgodę aby Urząd Gminy Młodzieszyn, z siedzibą w Młodzieszynie, ul. Wyszogrodzka 25 kontaktował się za pośrednictwem numeru telefonu w kwestiach związanych z dotyczącą Panią/Pana sprawą.
W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wycofania zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych, ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem.
IV. Odbiorcy danych
Pani/Pana dane osobowe mogą zostać ujawnione: podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa; naszym partnerom, czyli firmom, z którymi współpracujemy itp.
Do Pani/Pana danych mogą też mieć dostęp nasi podwykonawcy (podmioty przetwarzające), np. firmy księgowe, prawnicze, informatyczne, likwidatorzy szkód, wykonawcy usług w ramach likwidacji szkód.
V. Okres przechowywania danych
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa a następnie przez okres niezbędny do zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.
VI. Prawa osób, których dane dotyczą:
Zgodnie z RODO, przysługuje Pani/Panu:
- dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- przenoszenia danych,
- wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
VII. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych
Podanie danych jest obowiązkiem wynikającym z art. 21 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, oraz art. 63 §2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r Kodeks postepowania administracyjnego.
VIII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
W oparciu o Państwa dane osobowe Urząd nie będzie podejmował wobec Państwa zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
- Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
- Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
Kategorie życiowe
- Użytkowanie wieczyste
- Własność
- Nieruchomość
- Lokal
Słowa kluczowe
Miejsce składania dokumentów
ul. Wyszogrodzka 25
96-512 Młodzieszyn
tel. 46 864 17 50 / fax 46 864 17 65