]]>
close

Szukaj w:

Urząd Gminy Michałowice

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Michałowice

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Zmiana terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego

Ogólny opis

Zmiana terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego

Opis skrócony

  1. Wniosek o zmianę terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa składa się do właściwego ze względu na miejsce położenia nieruchomości starosty (prezydenta miasta) nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności.
  2. Ustalony, nowy termin zapłaty nie może przekroczyć danego roku kalendarzowego.
  3. W przypadku zmiany terminu zapłaty, brak wpłaty w ustalonym terminie spowoduje, że kwota stanie się natychmiast wymagalna wraz z ustawowymi odsetkami liczonymi od 1 kwietnia danego roku.
  4. Z uwagi na treść art. 10 ust. 5 ustawy o gospodarce nieruchomościami ustalenie innego terminu wniesienia opłaty rocznej, dla użytkowników wieczystych prowadzących działalność gospodarczą, traktowane jest jako forma udzielenia pomocy de minimis.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek z uzasadnieniem o ustalenie innego terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego.
  2. W przypadku osoby prawnej : 
    • wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie wnioskodawca otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie;
    • informacje wymienione w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29.03.2010 r. niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, dotyczące w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis;
    • sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych, sporządzane zgodnie z przepisami o rachunkowości;
    • oświadczenie, że nie jest przedsiębiorcą znajdującym się w trudnej sytuacji ekonomicznej według kryteriów określonych w przepisach prawa Unii Europejskiej dotyczących udzielania pomocy publicznej.
  3. W przypadku osoby fizycznej:
    • oświadczenie o nieprowadzeniu działalności gospodarczej;
    • dokumentacja potwierdzająca trudną sytuację finansową.
  4. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja

Termin załatwienia sprawy

Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym. Terminy wynikające z kpa nie mają zastosowania.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

  • Wniosek o zmianę terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego jest wolny od opłat.
  • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

Tryb odwoławczy

Brak

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2015 r., poz. 1774 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2016 r., poz. 380 z późn. zm.)

Ochrona danych osobowych

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych

TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA

Administratorem Pani/Pana danych osobowych, jest Urząd Gminy Michałowice

Reguły, ul. Aleja Powstańców Warszawy 1

05-816 Michałowice

tel. (22) 350-91-91

fax: (22) 350-91-01

sekretariat@michalowice.pl

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Piotr Glen, adres e-mail: daneosobowe@michalowice.pl

CELE
PRZETWARZANIA
I PODSTAWA PRAWNA


Przetwarzamy Pani/Pana dane osobowe, ponieważ jest to niezbędne do realizacji zadań publicznych Urzędu oraz wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze.

ODBIORCY DANYCH

 

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazane:

1) podmiotom upoważnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa,

2) podmiotom świadczącym usługi: doręczania korespondencji, świadczenia usług archiwizacyjnych, płatnicze, odbioru odpadów.

Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Przechowujemy Pani/Pana dane osobowe przez czas określony w stosownych przepisach prawa, a następnie przekazujemy je do archiwum.

PRAWA
PODMIOTÓW DANYCH

Gwarantujemy spełnienie następujących Pani/Pana praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO), tj.

- sprostowania danych, na podstawie art. 16 RODO; w odniesieniu do żądania sprostowania danych, gdy zauważy Pani/Pan, że dane są nieprawidłowe lub niekompletne

- ograniczenia ich przetwarzania, na podstawie art. 18 RODO; w odniesieniu do żądania ograniczenia przetwarzania danych: zauważy Pani/Pan, że dane są nieprawidłowe – może Pani/Pan żądać ograniczenia przetwarzania swoich danych na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych; Pani/Pana dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem.

Ma Pani/Pan prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem przez nas Pani/Pana danych osobowych do organu nadzorczego, którym od 25 maja 2018 r. jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

ŹRÓDŁO
POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

Otrzymaliśmy je od Pani/Pana w związku z prowadzoną przez nas obsługą zadań publicznych, bądź zostały nam one udostępnione na mocy przepisów prawa przez inne organy lub podmioty publiczne.

INFORMACJA
O PROFILOWANIU

Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania).

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
  3. Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd

Kategorie życiowe

  1. Nieruchomość
  2. Grunt
  3. Służebność
  4. Droga

Słowa kluczowe

opłata, użytkowanie wieczyste, termin

Miejsce składania dokumentów

Reguły,

ul. Al. Powstańców Warszawy 1

05-816 Michałowice

Uwagi

brak

Zrealizuj usługę przez Internet

visitstats.counter 1158522