
Starostwo Powiatowe w Płońsku
Starostwo Powiatowe w Płońsku
ul. Płocka 39
09-100 Płońsk
09-100 Płońsk
telefon: 23 662-77-64
23 662-77-65
23 662-77-66
fax: 23 662-38-16
fax: 23 662-38-16
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Zmiana terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego
Ogólny opis
Zmiana terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego
Opis skrócony
- Wniosek o zmianę terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa składa się do starosty (prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce położenia nieruchomości nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności.
- Ustalony, nowy termin zapłaty nie może przekroczyć danego roku kalendarzowego.
- W przypadku zmiany terminu zapłaty, brak wpłaty w ustalonym terminie spowoduje, że kwota stanie się natychmiast wymagalna wraz z ustawowymi odsetkami liczonymi od 1 kwietnia danego roku.
- Z uwagi na treść art. 10 ust. 5 ustawy o gospodarce nieruchomościami ustalenie innego terminu wniesienia opłaty rocznej, dla użytkowników wieczystych prowadzących działalność gospodarczą, traktowane jest jako forma udzielenia pomocy publicznej.
Wymagane dokumenty
- Wniosek z uzasadnieniem o ustalenie innego terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego.
- W przypadku osoby prawnej:
- wszystkie zaświadczenia o pomocy publicznej jaką wnioskodawca otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat albo oświadczenie o wielkości pomocy publicznej otrzymanej w tym okresie,
- informację o wielkości i przeznaczeniu pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis,
- sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych, sporządzane zgodnie z przepisami o rachunkowości,
- oświadczenie, że nie jest przedsiębiorcą znajdującym się w trudnej sytuacji ekonomicznej według kryteriów określonych w przepisach prawa Unii Europejskiej dotyczących udzielania pomocy publicznej.
- W przypadku osoby fizycznej:
- oświadczenie o nieprowadzeniu działalności gospodarczej,
- dokumentacja potwierdzająca trudną sytuację finansową.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
Termin załatwienia sprawy
Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym. Dlatego też terminy załatwienia sprawy wynikające z kpa nie mają zastosowania.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
- Wniosek o zmianę terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego jest wolny od opłat.
- Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.
Tryb odwoławczy
Brak
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Informacje dodatkowe
Zgodnie z ustawą z 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów od 1 stycznia 2019 r. prawo użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe przekształca się w prawo własności tych gruntów.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r., poz. 2204 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2019 r., poz. 1145)
Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych):
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Płoński 09-100 Płońsk, Płocka 39, e-mail: urzad@powiat-plonski.pl
- Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych e-mail: iod@powiat-plonski.pl, adres 09-100 Płońsk ul. Płocka 39.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu załatwienia wnioskowanych przez Panią/Pana spraw wynikających z kompetencji Starostwa i Powiatu, które zostały określone w przepisach ustawowych lub w przepisach szczególnych.
- Pani/Pana dane osobowe będą udostępniane przez Administratora jedynie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane wyłącznie przez czas określony w obowiązujących przepisach prawa, zgodnie z obowiązującymi przepisami archiwalnymi.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia (w przypadku braku sprzeczności z przepisami prawa), ograniczenia przetwarzania (jeżeli jest to uzasadnione), prawo wniesienia sprzeciwu (jeżeli istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, nadrzędne wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności lub podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń).
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy prawa.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pani/Pan zobowiązany do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości załatwienia sprawy w Starostwie Powiatowym w Płońsku.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
- Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, o ile przepis prawa tego wyraźnie nie wymaga.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
- Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
- Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
Kategorie życiowe
- Nieruchomość
- Grunt
- Służebność
- Droga
Słowa kluczowe
opłata, użytkowanie wieczyste, termin
Miejsce składania dokumentów
Starostwo Powiatowe w Płońsku,
ul. Płocka 39
09-100 Płońsk
Biuro podawcze pok. 123
Kancelaria Ogólna pok. 316
w godzinach pracy urzędu
ul. Płocka 39
09-100 Płońsk
Biuro podawcze pok. 123
Kancelaria Ogólna pok. 316
w godzinach pracy urzędu
Uwagi
Brak
Zrealizuj usługę przez Internet
Liczba wyświetleń: 404251