
Urząd Gminy Raszyn
Urząd Gminy Raszyn
ul. Szkolna 2A
05-090 Raszyn
05-090 Raszyn
telefon: +48 22 701 77 77
fax: +48 22 701 77 78
fax: +48 22 701 77 78
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Wniosek o ustanowienie trwałego zarządu dla jednostki organizacyjnej
Ogólny opis
Wniosek o ustanowienie trwałego zarządu dla jednostki organizacyjnej
Opis skrócony
- Trwały zarząd na rzecz jednostki organizacyjnej ustanawia w drodze decyzji właściwy organ.
- Trwały zarząd ustalany jest na czas oznaczony, bądź nieoznaczony.
- Trwały zarząd jest formą prawną władania nieruchomością przez jednostkę organizacyjną.
- Jednostka organizacyjna ma prawo do korzystania z nieruchomości w celu prowadzenia działalności należącej do zakresu jej działania.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o ustanowienie trwałego zarządu z określeniem celu na jaki ma być wykorzystywana.
- Dokumenty określające status prawny jednostki organizacyjnej ( np. statut, akt założycielski).
- Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla nieruchomości, a w przypadku braku planu opinia odnośnie przeznaczenia nieruchomości oraz możliwości oddania w trwały zarząd na wnioskowany cel i okres, wraz z informacją czy nieruchomość wpisana jest do rejestru zabytków.
- Wyrys z mapy ewidencyjnej gruntów (oryginał).
- Odpis z księgi wieczystej (oryginał).
- Wykaz naniesień znajdujących się na gruncie wraz z informacją dotyczącą budynków i znajdujących się w nich lokali mieszkalnych / użytkowych (kubatura, powierzchnia zabudowy, powierzchnia użytkowa, liczba kondygnacji naziemnych i podziemnych budynków, liczba i powierzchnia użytkowa lokali), sposobem ich wykorzystania oraz z informacją przez kogo są zajmowane.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
Instytucja
Termin załatwienia sprawy
Sprawa załatwiana jest niezwłocznie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
- Wniosek o ustanowienie trwałego zarządu jest wolny od opłat.
- 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który ją wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r., poz. 121 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art.13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)/RODO/ z dnia 27 kwietnia 2016r. Dz. Urz .UE L 119 z 04.05.2016/ Wójt Gminy Raszyn informuje, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Raszyn z siedzibą w Raszynie, Szkolna 2a, 05-090 Raszyn reprezentowana przez Wójta Raszyna.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań gminy określonych w ustawie z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym/t.j.Dz.U z 2017r., poz.1875 z póź.zm/ oraz innych ustawach… - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c i e, oraz Art.9 ust. 1 lit. g Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
- Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, tj. Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych….
- W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych posiada Pani/Pan prawo do :
- żądania od Administratora dostępu Pani/Pana danych osobowych
- żądania od Administratora sprostowania Pani/Pana danych osobowych
- żądania od Administratora usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi go organu nadzorczego
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obligatoryjne.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
- Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
Kategorie życiowe
- Nieruchomość
- Działalność
- Grunt
- Budynek
Słowa kluczowe
oddanie, nieruchomość, trwały zarząd
Miejsce składania dokumentów
Urząd Gminy Raszyn
ul. Szkolna 2a
05-090 Raszyn
ul. Szkolna 2a
05-090 Raszyn
Uwagi
Sprawę prowadzi:
Referat Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa
tel. 22 701 78 92, 22 701 78 93
pok. 212 i 221 (II piętro)
Referat Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa
tel. 22 701 78 92, 22 701 78 93
pok. 212 i 221 (II piętro)
Zrealizuj usługę przez Internet
Liczba wyświetleń: 1156008