]]>
close

Szukaj w:

Urząd Gminy Młodzieszyn

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Młodzieszyn

ul. Wyszogrodzka 25
96-512 Młodzieszyn

telefon: 46 864 17 50
fax: 46 864 17 65

http://mlodzieszyn.pl

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Oddanie jednostce organizacyjnej nieruchomości w trwały zarząd

  • Ogólny opis
    Oddanie jednostce organizacyjnej nieruchomości w trwały zarząd
  • Opis skrócony
    1. Trwały zarząd na rzecz jednostki organizacyjnej ustanawia w drodze decyzji właściwy organ.
    2. Trwały zarząd ustalany jest na czas oznaczony, bądź nieoznaczony.
    3. Trwały zarząd jest formą prawną władania nieruchomością przez jednostkę organizacyjną.
    4. Jednostka organizacyjna ma prawo do korzystania z nieruchomości w celu prowadzenia działalności należącej do zakresu jej działania.
  • Wymagane dokumenty
    1. Wniosek o oddanie nieruchomości w trwały zarząd z określeniem celu na jaki ma być wykorzystywana.
    2. Wypis z ewidencji gruntów (oryginał).
    3. Wyrys z mapy ewidencyjnej gruntów (oryginał).
    4. Odpis z księgi wieczystej (oryginał).
    5. Statut organizacyjny jednostki (kserokopia).
    6. Wykaz naniesień na gruncie i sposobu ich wykorzystania.
    7. Wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, o ile obejmuje nieruchomość
    8. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
  • Odbiorca usługi
    Przedsiębiorca, Instytucja
  • Termin załatwienia sprawy:
    Sprawa załatwiana jest niezwłocznie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
    W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
  • Informacja:
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    • Wniosek o oddanie nieruchomości w trwały zarząd jest wolny od opłat.
    • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

    Tryb odwoławczy

    Odwołanie wnosi się do Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który ją wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    Państwowym jednostkom organizacyjnym przekazuje się w trwały zarząd wyłącznie grunty stanowiące własność Skarbu Państwa lub pozostające w użytkowaniu wieczystym Skarbu Państwa.

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23)
    2. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2015 r., poz. 1774 z późn. zm.)

    Ochrona danych osobowych

    OGÓLNA KLAUZULA INFORMACYJNA

    Zgodnie z art. 13 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO − informujemy, że:

    I. Administrator danych osobowych

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy Młodzieszyn z siedzibą w Młodzieszynie ul. Wyszogrodzka 25.

    II. Inspektor Ochrony Danych

    Może Pani/Pan kontaktować się z wyznaczonym przez nas Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, za pośrednictwem poczty elektronicznej adres e-mail: iodo@spotcase.pl lub pisemnie na adres naszej siedziby, wskazany w pkt I.

    III. Cele i podstawy przetwarzania

    Jako administrator będziemy przetwarzać Pani/Pana dane w celu rozpatrzenia złożonego wniosku, na podstawie Pani/Pana zgody (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

    Podpisując niniejszy formularz wyraża Pani/Pan zgodę aby Urząd Gminy Młodzieszyn, z siedzibą w Młodzieszynie, ul. Wyszogrodzka 25 kontaktował się za pośrednictwem numeru telefonu w kwestiach związanych z dotyczącą Panią/Pana sprawą.

    W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wycofania zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych, ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem.

    IV. Odbiorcy danych

    Pani/Pana dane osobowe mogą zostać ujawnione: podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa; naszym partnerom, czyli firmom, z którymi współpracujemy itp.

    Do Pani/Pana danych mogą też mieć dostęp nasi podwykonawcy (podmioty przetwarzające), np. firmy księgowe, prawnicze, informatyczne, likwidatorzy szkód, wykonawcy usług w ramach likwidacji szkód.

    V. Okres przechowywania danych

    Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa a następnie przez okres niezbędny do zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.

    VI. Prawa osób, których dane dotyczą:

    Zgodnie z RODO, przysługuje Pani/Panu:

    1. dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
    2. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
    3. przenoszenia danych,
    4. wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

    VII. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych

    Podanie danych jest obowiązkiem wynikającym z art. 21 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, oraz art. 63 §2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r Kodeks postepowania administracyjnego.

    VIII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

    W oparciu o Państwa dane osobowe Urząd nie będzie podejmował wobec Państwa zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
    2. Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd

    Kategorie życiowe

    1. Nieruchomość
    2. Działalność
    3. Grunt
    4. Budynek

    Słowa kluczowe

    oddanie, nieruchomość, trwały zarząd

    Miejsce składania dokumentów

    Urząd Gminy Młodzieszyn
    ul. Wyszogrodzka 25
    96-512 Młodzieszyn
    tel. 46 864 17 50 / fax 46 864 17 65

    Uwagi

    brak

Zrealizuj usługę przez Internet:

visitstats.counter 1070468