]]>
close

Szukaj w:

Starostwo Powiatowe w Węgrowie

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Starostwo Powiatowe w Węgrowie

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wydanie pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych przy obiektach wpisanych do rejestru zabytków

Ogólny opis

Wydanie pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych przy obiektach wpisanych do rejestru zabytków

Opis skrócony

  1. Prowadzenie robót budowlanych przy obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru zabytków lub na obszarze wpisanym do rejestru zabytków wymaga, przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę, uzyskania pozwolenia na prowadzenie tych robót, wydanego przez właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie pozwolenia na prowadzenie robót przy obiektach wpisanych do rejestru zabytków.
  2. Projekt budowlany albo część projektu budowlanego w zakresie niezbędnym do oceny wpływu planowanych robót budowlanych na zabytek.
  3. Dokumenty potwierdzające odbytą co najmniej 2 letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków, w przypadku gdy osoba kierująca robotami budowlanymi lub osoba wykonująca nadzór inwestorski nie będą wyłonione w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
  4. Dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z nieruchomości, uprawniającego do występowania z wnioskiem albo oświadczenie o posiadaniu takiego tytułu.
  5. Dowód wniesienia opłaty skarbowej .
  6. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca

Termin załatwienia sprawy

Sprawa załatwiana jest niezwłocznie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.

Informacja

Opłata skarbowa :

-        Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa - do każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) - 17 zł

 

Zwolnienia:

-      pozwolenia na remont, prowadzenie robót budowlanych przy obiektach wpisanych do rejestru zabytków,

Dodatkowe informacje

Opłata

  • 82 zł opłata za wydanie pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych przy obiektach wpisanych do rejestru zabytków.
  • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który ją wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23)
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r., poz. 783 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2014 r., poz. 1446 z późn. zm.)
  4. Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 14 października 2015 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (Dz. U. z 2015 r., poz. 1789)

Ochrona danych osobowych

Klauzula informacyjna RODO – wydanie decyzji na prowadzenie robót budowlanych przy obiektach wpisanych do rejestru zabytków
W związku z zapisami art. 13 oraz art. 14 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest:
Powiat Węgrowski
ul. Przemysłowa 5, 07-100 Węgrów
tel. 25 792-26-17, 740-92-00, sekretariat@powiatwegrowski.pl
2.    Informujemy że na mocy art. 37 ust. 1 lit. a) RODO Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD) – Pana Zbigniew Zegardło, który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych. Z IOD można kontaktować się pod adresem e-mail: iod-zz@tbdsiedlce.pl.
3.    Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu prowadzenia spraw w zakresie obsługi wydawania decyzji na prowadzenie robót budowlanych przy obiektach wpisanych do rejestru zabytków.
4.    Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w celu wypełnienia obowiązku prawnego Administratora Danych, zgodnie z następującymi przepisami:
•    Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j.: Dz.U. z 2019r. poz. 1186 z późn.zm.),
5.    Podanie przez Panią/Pana danych osobowych niezbędnych do realizacji zadań o których mowa powyżej jest obowiązkowe (wymagane na podstawie wyżej wymienionych przepisów prawa), podanie danych dodatkowych (kontaktowych) jest dobrowolne.
6.    Administrator Danych przetwarza Państwa dane osobowe w ściśle określonym, minimalnym zakresie niezbędnym do osiągnięcia celu, o którym mowa powyżej, tj. imię, nazwisko, adres, nr dowodu osobistego, telefon, nr działki, nr księgi wieczystej.
7.    W szczególnych sytuacjach Administrator może przekazać/powierzyć Państwa dane innym instytucjom/podmiotom. Podstawą przekazania/powierzenia danych są przepisy prawa lub umowy powierzenia danych do przetwarzania zawarte z podmiotami świadczących usługi na rzecz Administratora. Odbiorcą danych osobowych będą uprawnione podmioty na podstawie przepisów prawa lub podmioty świadczące usługi Administratorowi na podstawie odrębnych umów.
8.    Dane osobowe przetwarzane przez Administratora przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane  (5 lat, kat A - dofinansowanie UE ) oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. W przypadku przetwarzania na podstawie zgody dane będą przechowywane do chwili ustania celu w jakim została zebrana lub do wycofania zgody.
9.    Przysługuje Pani/Panu, z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, możliwość:
•    dostępu do danych osobowych jej/jego dotyczących oraz otrzymania ich kopii,
•    żądania sprostowania danych osobowych,
•    usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
•    wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
10.    Z powyższych uprawnień można skorzystać w siedzibie Administratora, pisząc na adres Administratora lub drogą elektroniczną kierując korespondencję na adres Administratora lub Inspektora Ochrony Danych.
11.    Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Państwa danych osobowych. Organem właściwym dla ww. skargi jest:
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
12.    Przetwarzanie danych osobowych nie podlega zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji oraz profilowaniu.
13.    Dane nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.
14.    O szczegółach podstawy gromadzenia danych osobowych, obowiązku lub dobrowolności ich podania oraz potencjalnych konsekwencjach niepodania danych, informowani Państwo będziecie przez merytoryczną komórkę Administratora danych prowadzącą przetwarzanie oraz przez inspektora ochrony danych..

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Konserwacja zabytków - Zabytki nieruchome
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Konserwacja zabytków - Zabytki nieruchome

Kategorie życiowe

  1. Zabytek
  2. Nieruchomość
  3. Inwestycja
  4. Remont

Słowa kluczowe

pozwolenie, roboty budowlane, zabytek

Miejsce składania dokumentów

Starostwo Powiatowe w Węgrowie
ul. Przemysłowa 5
07-100 Węgrów
http://www.powiatwegrowski.pl,
BIP: http://bip.powiatwegrowski.pl
Czas pracy: poniedziałek, wtorek, czwartek 8:00-16:00
środa 8:00-17:00
piątek 8:00-15:00

Uwagi

Wydział merytorycznie odpowiedzialny – Wydział Architektury i Budownictwa – mający swoją lokalizację w budynku przy ul. Piłsudskiego 23, na I piętrze

Zrealizuj usługę przez Internet

Dowiedz się, jak zrealizować usługę w urzędzie

visitstats.counter 1296104