]]>
close

Szukaj w:

Urząd Miasta i Gminy Sanniki

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Miasta i Gminy Sanniki

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wydanie zezwolenia na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców

Ogólny opis

Wydanie zezwolenia na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców

Opis skrócony

Hodowla lub utrzymywanie psów rasowych - rasy chart lub ich mieszańców podlega regulacji prawnej - wymaga uzyskania zezwolenia starosty właściwego ze względu na miejsce prowadzenia ich hodowli lub utrzymywania. Zezwolenie wydawane jest na wniosek osoby zamierzającej prowadzić taką hodowlę lub utrzymywać takiego psa. Niezależnie od powyższego zezwolenia hodowla lub utrzymywanie psów rasowych wymaga spełniania odpowiednich warunków dla życia tych zwierząt.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zezwolenia na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców wraz z ewentualnymi załącznikami:
    - oświadczenia o niewykorzystywaniu psa/psów do celów łowieckich,
    - dokumenty dotyczące pochodzenia psa (rodowód),
    - dokumenty dotyczące stanu zdrowia psa - szczepienia,
    - dowód uiszczenia opłaty od wniosku.
  2. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca

Termin załatwienia sprawy

Sprawa załatwiana jest niezwłocznie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu). W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

  • wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 82 złote;
  • 616 zł opłata skarbowa za udzielenie zezwolenia na wykonywanie działalności gospodarczej;
  • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

Tryb odwoławczy

Od decyzji udzielającej zezwolenia na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców służy stronie odwołanie do właściwego miejscowo Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Informacje dodatkowe

Hodowla lub utrzymywanie psów rasowych wymaga spełniania odpowiednich warunków lokalowych i sanitarnych, które został określone w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie warunków i sposobu hodowania i utrzymywania chartów rasowych oraz ich mieszańców (Dz. U. Nr 135, poz. 909).

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 13 października 1995 r. - Prawo łowieckie (Dz. U. z 2018 r., poz. 2033)
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 z późn. zm.)
  4. Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie warunków i sposobu hodowania i utrzymywania chartów rasowych oraz ich mieszańców. (Dz. U. z 2010 r. Nr 135, poz. 909)

Ochrona danych osobowych

Klauzula Informacyjna
według Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)

Zgodnie z art. 12,13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zwanego dalej Rozporządzeniem z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Sanniki z siedzibą w Sannikach przy ulicy Warszawskiej 169

2.Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Miasta i Gminy Sanniki jest M Consulting Sp z o.o., ul. Toruńska 148, 87-800 Włocławek, tel.: +48 54 429 50 29 +48 509 214 472, biuro@mc1.pl

3.Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań ustawowych na podstawie ustawy o samorządzie powiatowym, Kodeksu postępowania administracyjnego i innych przepisów prawa niezbędnych do realizacji zadań ustawowych.

4.Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą upoważnieni pracownicy i podmioty na podstawie przepisów prawa;

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji mię­dzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych, rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. (Dz. U. Nr 14, poz. 67 z późn. zm.), licząc od początku roku następującego po roku, w którym została wyrażona zgoda na przetwarzanie danych osobowych;

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprosto­wania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarza­nie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy Rozporządzenia.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia.

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Ochrona Środowiska
  2. Usługi dla obywateli - Ochrona Środowiska - Zadania z zakresu gospodarki łowieckiej
  3. Usługi dla przedsiębiorców - Ochrona Środowiska
  4. Usługi dla przedsiębiorców - Ochrona Środowiska - Zadania z zakresu gospodarki łowieckiej

Kategorie życiowe

  1. Zwierzęta
  2. Hodowla
  3. Działalność gospodarcza
  4. Hodowla psów rasowych
  5. Utrzymanie psów rasowych

Słowa kluczowe

hodowla psów, utrzymywanie psów, psy rasowe, charty, ochrona środowiska

Miejsce składania dokumentów

Urząd Miasta i Gminy Sanniki
09-540 Sanniki
ul. Warszawska 169
tel. 242777810, 242776851
www.sanniki.bip.org.pl
www.sanniki.pl

Uwagi

brak

Zrealizuj usługę przez Internet

Liczba wyświetleń: 3069095