]]>
close

Szukaj w:

Urząd Gminy Bielsk

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Bielsk

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wydanie zezwolenia na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców

Ogólny opis

Wydanie zezwolenia na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców

Opis skrócony

Hodowla lub utrzymywanie psów rasowych - rasy chart lub ich mieszańców podlega regulacji prawnej - wymaga uzyskania zezwolenia starosty właściwego ze względu na miejsce prowadzenia ich hodowli lub utrzymywania. Zezwolenie wydawane jest na wniosek osoby zamierzającej prowadzić taką hodowlę lub utrzymywać takiego psa. Niezależnie od powyższego zezwolenia hodowla lub utrzymywanie psów rasowych wymaga spełniania odpowiednich warunków dla życia tych zwierząt.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zezwolenia na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców wraz z ewentualnymi załącznikami:
    - oświadczenia o niewykorzystywaniu psa/psów do celów łowieckich,
    - dokumenty dotyczące pochodzenia psa (rodowód),
    - dokumenty dotyczące stanu zdrowia psa - szczepienia,
    - dowód uiszczenia opłaty od wniosku.
  2. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca

Termin załatwienia sprawy

Sprawa załatwiana jest niezwłocznie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu). W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

  • wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 82 złote;
  • 616 zł opłata skarbowa za udzielenie zezwolenia na wykonywanie działalności gospodarczej;
  • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

Tryb odwoławczy

Od decyzji udzielającej zezwolenia na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców służy stronie odwołanie do właściwego miejscowo Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Informacje dodatkowe

Hodowla lub utrzymywanie psów rasowych wymaga spełniania odpowiednich warunków lokalowych i sanitarnych, które został określone w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie warunków i sposobu hodowania i utrzymywania chartów rasowych oraz ich mieszańców (Dz. U. Nr 135, poz. 909).

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 13 października 1995 r. - Prawo łowieckie (Dz. U. z 2018 r., poz. 2033)
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 z późn. zm.)
  4. Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie warunków i sposobu hodowania i utrzymywania chartów rasowych oraz ich mieszańców. (Dz. U. z 2010 r. Nr 135, poz. 909)

Ochrona danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej Rozporządzenie 2016/679), informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy w Bielsku reprezentowany przez Wójta Gminy Bielsk
2. Inspektorem ochrony danych w Urzędzie Gminy Bielsk jest Elżbieta Kaczmarczyk; ekrodo2018@gmailcom, tel 502 019 329
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
a) wypełniania obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w związku z realizowaniem zadań przez Urząd Gminy Bielsk na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia;
b) wykonywania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi w związku z realizowaniem zadań przez Urząd Gminy Bielsk na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e Rozporządzenia;
2. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym powyżej Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych mogą być:
a) inne podmioty upoważnione do odbioru Pani/Pana danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa;
b) inne podmioty, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające).
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzana przez okres niezbędny do realizacji wskazanego w pkt 3 celu przetwarzania, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa.
4. W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
a) prawo dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 Rozporządzenia;
b) prawo do sprostowania danych, na podstawie art. 16 Rozporządzenia;
c) prawo do usunięcia danych, na podstawie art. 17 Rozporządzenia;
d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 Rozporządzenia;
e) prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 Rozporządzenia;
f) prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, na podstawie art. 21 Rozporządzenia;
g) w przypadku, w którym przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się na podstawie zgody (tj. art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
h) Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. do 24 maja 2018 r. do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, a po tej dacie do organu będącego jego następcą), gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy Rozporządzenia.
5. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Urzędzie Gminy Bielsk. Podanie danych wynika z przepisów prawa, tj. z ustawy o samorządzie gminnym (Dz.U.2017 poz. 1875) oraz innych ustaw dziedzinowych.
6. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Ochrona Środowiska
  2. Usługi dla obywateli - Ochrona Środowiska - Zadania z zakresu gospodarki łowieckiej
  3. Usługi dla przedsiębiorców - Ochrona Środowiska
  4. Usługi dla przedsiębiorców - Ochrona Środowiska - Zadania z zakresu gospodarki łowieckiej

Kategorie życiowe

  1. Zwierzęta
  2. Hodowla
  3. Działalność gospodarcza
  4. Hodowla psów rasowych
  5. Utrzymanie psów rasowych

Słowa kluczowe

hodowla psów, utrzymywanie psów, psy rasowe, charty, ochrona środowiska

Miejsce składania dokumentów

Urząd Gminy Bielsk
09-230 Bielsk
Plac Wolności 3A
tel. 242650101
www.bielsk.pl

Uwagi

brak

Zrealizuj usługę przez Internet

visitstats.counter 648084