Decyzja o warunkach zabudowy wydawana jest dla terenu nie objętego miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
Wydanie decyzji jest możliwe w przypadku spełnienia łącznie następujących warunków:
co najmniej jedna działka sąsiednia, dostępna z tej samej drogi publicznej jest zabudowana w sposób, który pozwala na określenie wymagań dotyczących nowej zabudowy w zakresie kontynuacji funkcji, parametrów, cech i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, w tym gabarytów i formy architektonicznej obiektów budowlanych, linii zabudowy oraz intensywności wykorzystania terenu;
teren ma dostęp do drogi publicznej;
uzbrojenie terenu jest wystarczające dla dokonania inwestycji (warunek ten uznaje się za spełniony jeśli wykonanie uzbrojenia terenu zostało zagwarantowane w drodze umowy zawartej między właściwą jednostką organizacyjną a inwestorem);
teren nie wymaga uzyskania zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne.
W przypadku robót budowlanych polegających na remoncie, montażu lub przebudowie, jeżeli nie powodują zmiany sposobu zagospodarowania terenu i użytkowania obiektu budowlanego oraz nie zmieniają jego formy architektonicznej oraz nie są zaliczone do przedsięwzięć wymagających przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko (w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska) lub też robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę nie wydaje się decyzji o warunkach zabudowy.
Wymagane dokumenty
wniosek – wg wzoru
Kopia aktualnej mapy zasadniczej, przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w skali 1:500 lub 1:1000 (dla inwestycji liniowych 1:2000) – 1-szy egz. oryginalny, 2-gi egz. z naniesionym szkicowo zamierzeniem inwestycyjnym
oraz oznaczonymi granicami terenu objętego wnioskiem, mapa musi obejmować teren wokół działki równy minimum 3-krotnej szerokości frontu działki. Promesy dotyczące infrastruktury technicznej (prąd, wod- kan, gaz, nieczystości stałe)
Odbiorca usługi
Obywatel
Termin załatwienia sprawy
Dwa miesiące od daty złożenia wniosku nie wliczając terminu procedury uzgadniania warunków zabudowy z innymi organami, procedury odwoławczej i terminów przewidzianych na zawiadomienie stron, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych z organu
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
Opłaty wnoszone są w kasie Urzędu lub na rachunek Urzędu w wysokości:
107zł – za wydanie decyzji
56zł – za przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby
Informacje o płatnościach
Numer rachunku bankowego:
41822600082003300018180001 Nazwa odbiorcy rachunku bankowego:
Urząd Gminy Świercze ul. Pułtuska 47 06-150 Świercze Kwota:
107,00 zł
Tryb odwoławczy
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji za pośrednictwem Burmistrza Grodziska Mazowieckiego
Skargi i wnioski
----------
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 r., poz. 647 ze zm.)
2. Ustawa z dnia 7 lipca 1994r. prawo budowlane (Dz. U. z 2010r., Nr 243, poz. 1623 ze zm.)
3. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2014r. poz. 518)
4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 poz. 267 ze zm.)
5. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej ( Dz. U. z 2012r. poz.1282 z późn. zm.)
(Dz. U. z 2012 r., poz. 647 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust.1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) – dalej RODO, informuję, iż:
Pana/ Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wynikającego z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Informujemy, że Administratorem danych jest Urząd Gminy w Świerczach, z siedzibą przy ul. Pułtuskiej 47 06-150 Świercze, reprezentowany przez Wójta Gminy Świercze. Kontakt z Administratorem możliwy jest w każdy dzień pracy Urzędu w godzinach 9.00-15.00, telefonicznie: 23 6916045 lub drogą e-mail: gmina@swiercze.pl.
Informujemy, że Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować drogą mailową na adres e-mail: iod@swiercze.pl lub telefonicznie: 602 523 360.
Dane osobowe po zakończeniu realizacji celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane w celach archiwalnych dla dobra publicznego i przechowywane przez okres niezbędny do realizacji przepisów prawa.
Udostępnianie danych osobowych odbywa się wyłącznie uprawnionym podmiotom na podstawie przepisów prawa, lub zawartych umów powierzenia przetwarzania danych.
Ma Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, usunięcia, lub ograniczenia przetwarzania.
Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Administratora, inspektora ochrony danych osobowych lub organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie, gdy przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
Klasyfikacje usługi
Usługi dla obywateli - Architektura i planowanie przestrzenne
Usługi dla obywateli - Architektura i planowanie przestrzenne - Planowanie przestrzenne
Kategorie życiowe
Słowa kluczowe
Miejsce składania dokumentów
Urząd Gminy Świercze ul. Pułtuska 47 06-150 Świercze
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.