Każdy obywatel ma prawo do składania skarg dotyczących między innymi:
poprawy organizacji urzędu;
wzmocnienia praworządności;
usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom;
ochrony własności;
lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi mogą być składane do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, organów samorządowych jednostek organizacyjnych oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
Skargi można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonym.
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz skargi.
Odbiorca usługi
Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
Termin załatwienia sprawy
O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się skarżącego na piśmie w ciągu miesiąca od złożenia skargi.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
Skargi są wolne od opłat.
Tryb odwoławczy
Brak
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe orany albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Informacje dodatkowe
Organy państwowe, organy samorządu terytorialnego i inne organy samorządowe oraz organy organizacji społecznych - rozpatrują oraz załatwiają skargi w ramach swojej właściwości.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.)
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46)
Ochrona danych osobowych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Dębe Wielkie jest Wójt Gminy Dębe Wielkie (tel. 25 756 47 00, ul. Strażacka 3, 05-311 Dębe Wielkie).
W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych – Panią Beatą Bartnicką pod numerem telefonu (25) 756 47 44 lub adresem email: iod@debewielkie.pl.
Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.
Dane osobowe przetwarzane są na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa lub którym dane osobowe zostały powierzone na podstawie zawartej umowy.
Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonywania zadań przez Urząd Gminy Dębe Wielkie oraz określony przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w tym przepisami archiwalnymi.
Posiadają Państwo prawo dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Podanie danych osobowych jest obowiązkowe, gdy jest wymogiem ustawowym, w pozostałych przypadkach jest dobrowolne
Klasyfikacje usługi
Usługi dla obywateli - Skargi i wnioski
Usługi dla przedsiębiorców - Skargi i wnioski
Usługi dla instytucji, urzędów - Skargi i wnioski
Kategorie życiowe
Skarga
Słowa kluczowe
skarga
Miejsce składania dokumentów
Urząd Gminy Dębe Wielkie ul. Strażacka 3 05-311 Dębe Wielkie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.