Wniosek o wpis do ewidencji uczniowskich klubów sportowych
Opis skrócony
Uczniowski klub sportowy podlega wpisowi do ewidencji, prowadzonej przez starostów właściwych ze względu na siedzibę klubów. W przypadku miast na prawach powiatu, organem właściwym jest prezydent miasta.
Uczniowskie kluby sportowe uzyskują osobowość prawną z chwilą wpisania do ww. ewidencji.
Członkami uczniowskiego klubu sportowego mogą być w szczególności uczniowie, rodzice i nauczyciele.
Statut uczniowskiego klubu sportowego powinien zawierać:
nazwę odróżniającą go od innych stowarzyszeń, organizacji i instytucji;
teren działania i siedzibę;
cele i sposoby ich realizacji;
sposób nabywania i utraty członkostwa oraz przyczyny utraty członkostwa;
prawa i obowiązki członków;
władze, tryb dokonywania ich wyboru, uzupełniania składu oraz ich kompetencje;
sposób reprezentowania uczniowskiego klubu sportowego oraz zaciągania zobowiązań majątkowych;
warunki ważności jego uchwał;
sposób uzyskiwania środków finansowych oraz ustanawiania składek członkowskich;
zasady dokonywania zmian statutu;
sposób rozwiązania się uczniowskiego klubu sportowego.
W przypadku klubów sportowych już działających, zadania komitetu założycielskiego związane z wpisem do ewidencji, realizuje zarząd klubu.
Wymagane dokumenty
Wniosek Komitetu Założycielskiego o wpis do ewidencji uczniowskich klubów sportowych, zawierający adres siedziby.
Listę założycieli, zawierającą ich imiona i nazwiska, daty i miejsca urodzenia, miejsca zamieszkania oraz własnoręczne podpisy - minimum 7 członków założycieli klubu (stowarzyszenia), obywateli polskich, posiadających pełną zdolność do czynności prawnych z danymi wymaganymi przez ustawę Prawo o stowarzyszeniach.
Statut w dwóch egzemplarzach podpisany przez wszystkich członków Komitetu Założycielskiego.
Protokół z zebrania założycielskiego zawierający:
uchwałę o przyjęciu statutu,
uchwałę o wyborze Komitetu Założycielskiego,
podpisy przewodniczącego zebrania i protokolanta.
Informacją o adresie tymczasowej siedziby klubu sportowego.
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Odbiorca usługi
Obywatel
Termin załatwienia sprawy
W terminie do 1 miesiąca od złożenia kompletnego wniosku wydawana jest decyzja administracyjna o wpisie do ewidencji lub o odmowie wpisu.
Informacja
Wniosek jest składany przez członka komitetu założycielskiego. Wniosek i dokumenty załączone do wniosku winny być przedłożone w oryginałach.
Dodatkowe informacje
Opłata
10 zł opłata skarbowa za wydanie decyzji.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2017 r., poz. 210)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2018 r., poz. 1263 z późn. zm.)
Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych. (Dz. U. z 2011 r. Nr 243, poz. 1449)
Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO) informujemy, że:
administratorem Państwa danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej, adres: ul. 3 Maja 68, 07-300 Ostrów Mazowiecka;
administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować w sprawach przetwarzania Państwa danych osobowych za pośrednictwem poczty elektronicznej: starostwo@powiatostrowmaz.pl;
administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe na podstawie art.6 ust. 1 lit. c) RODO, tj. w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, co wynika z ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
dane osobowe mogą być udostępnione innym uprawnionym podmiotom, na podstawie przepisów prawa, a także na rzecz podmiotów, z którymi administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych w związku z realizacją usług na rzecz administratora (np. kancelarią prawną, dostawcą oprogramowania, zewnętrznym audytorem, zleceniobiorcą świadczącym usługę z zakresu ochrony danych osobowych);
administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej;
mają Państwo prawo uzyskać kopię swoich danych osobowych w siedzibie
administratora.
Dodatkowo zgodnie z art. 13 ust. 2 RODO informujemy, że:
Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, tj. z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz z Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 1999 r.;
przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego;
w przypadku realizacji zadań ustawowych podanie danych jest obligatoryjne, w pozostałych przypadkach podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Konsekwencją niepodania danych będzie odmowa załatwienia sprawy przez administratora;
administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany w oparciu o Państwa dane osobowe
Klasyfikacje usługi
Usługi dla obywateli - Sport i Rekreacja
Kategorie życiowe
Sport
Szkoła
Słowa kluczowe
wpis, ewidencja klubów sportowych, stowarzyszenia
Miejsce składania dokumentów
Wydział Organizacyjny i Spraw Społecznych, ul. 3 Maja 68, 07-300 Ostrów Mazowiecka, kancelaria - pok. 7 (czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 16.00).
Uwagi
Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej nie pobiera opłaty za wpis do ewidencji uczniowskich klubów sportowych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.