Wydanie zaświadczenia o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Opis skrócony
Zmiana sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części albo legalizacji samowolnie przeprowadzonej zmiany wymaga uprzedniego uzyskania zaświadczenia o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Zaświadczenie jest wydawane tylko dla nieruchomości, na której znajduje się obiekt budowlany, obowiązuje plan miejscowy zagospodarowania przestrzennego.
Jeśli nieruchomość położona jest na obszarze właściwości dwóch lub więcej gmin to wniosek należy złożyć do urzędu miasta lub gminy, na którego obszarze znajduje się większa część nieruchomości.
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zaświadczenia o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zawierający numer i dokładny adres działki wraz z dokładnym opisem planowanej zmiany sposobu użytkowania.
Dokumenty dotyczące nieruchomości, którymi w szczególności może być mapa dla celów geodezyjnych obejmująca nieruchomość w skali 1:1000 lub 1:500.
Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Odbiorca usługi
Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
Termin załatwienia sprawy
Zaświadczenie albo postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia lub postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia o treści żądanej przez wnioskodawcę wydaje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
17 zł opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia samodzielności lokali.
17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Tryb odwoławczy
Na odmowę wydania zaświadczenia przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, które wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia odmownego, za pośrednictwem organu, który je wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r.
o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art.13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)/RODO/ z dnia 27 kwietnia 2016r. Dz. Urz .UE L 119 z 04.05.2016/ Wójt Gminy Raszyn informuje, iż:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Raszyn z siedzibą w Raszynie, Szkolna 2a, 05-090 Raszyn reprezentowana przez Wójta Raszyna.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań gminy określonych w ustawie z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym/t.j.Dz.U z 2017r., poz.1875 z póź.zm/ oraz innych ustawach… - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c i e, oraz Art.9 ust. 1 lit. g Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, tj. Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych….
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych posiada Pani/Pan prawo do :
żądania od Administratora dostępu Pani/Pana danych osobowych
żądania od Administratora sprostowania Pani/Pana danych osobowych
żądania od Administratora usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi go organu nadzorczego
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obligatoryjne.
Klasyfikacje usługi
Usługi dla obywateli - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
Usługi dla przedsiębiorców - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
Usługi dla instytucji, urzędów - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
Kategorie życiowe
Inwestycja
Działalność gospodarcza
Nieruchomość
Słowa kluczowe
budynek, zmiana sposobu użytkowania, miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego
Miejsce składania dokumentów
Urząd Gminy Raszyn ul. Szkolna 2a 05-090 Raszyn
Uwagi
Sprawę prowadzi:
Referat Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa tel. 22 701 78 92, 22 701 78 93 pok. 212 i 221 (II piętro)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.