Dziennik budowy, zgodnie z art. 45 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, stanowi urzędowy dokument przebiegu robót budowlanych oraz zdarzeń i okoliczności zachodzących w toku ich wykonywania, i jest wydawany odpłatnie przez właściwy organ.
Inwestor występuje o wydanie dziennika budowy do organu, który wydał pozwolenie na budowę lub do którego dokonał zgłoszenia budowy, jeżeli zachodzą przesłanki określone w art. 30 ust 1 ustawy - Prawo budowlane.
Wymagane dokumenty
Podanie o wydanie dziennika budowy. W jego treści należy wskazać datę i numer decyzji o pozwoleniu na budowę z klauzulą ostateczności decyzji lub datę zgłoszenia budowy oraz datę wydania i numer zaświadczenia o braku sprzeciwu wobec zgłoszenia, jeżeli zostało wydane.
Jeżeli jest wydawany kolejny tom dziennika budowy należy okazać kopię poprzedniego tomu, w szczególności stronę zawierającą wpis kierownika budowy o zamknięciu (tomu) dziennika.
Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
Termin załatwienia sprawy
Dziennik budowy wydaje się w terminie 3 dni od dnia, w którym decyzja o pozwoleniu na budowę stała się ostateczna.
Informacja
Opłata za dziennik budowy :
mały „D3” – 3,94 zł
średni „DB1” – 7,87 zł
duży „DB2” – 10,94 zł
opłatę należy dokonać w kasie Urzędu lub na konto Powiatu Węgrowskiego
Nr rachunku: 44 9236 0008 0000 0198 2000 0170 w Powiatowym Banku Spółdzielczym w Węgrowie
Dodatkowe informacje
Opłata
Wydanie dziennika budowy jest wolne od opłat.
Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.
Tryb odwoławczy
Brak
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r., poz. 1186)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000)
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2018 r., poz. 963)
Ochrona danych osobowych
Klauzula informacyjna RODO – wydanie dziennika budowy 1. W związku z zapisami art. 13 oraz art. 14 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest: Powiat Węgrowski ul. Przemysłowa 5, 07-100 Węgrów tel. 25 792-26-17, 740-92-00, sekretariat@powiatwegrowski.pl 2. Informujemy że na mocy art. 37 ust. 1 lit. a) RODO Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD) – Pana Zbigniew Zegardło, który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych. Z IOD można kontaktować się pod adresem e-mail: iod-zz@tbdsiedlce.pl. 3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu prowadzenia spraw w zakresie obsługi wniosków o wydanie dziennika budowy. 4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w celu wypełnienia obowiązku prawnego Administratora Danych, zgodnie z następującymi przepisami: • Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j.: Dz.U. z 2019 r. poz. 1186 z późn.zm.), 5. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych niezbędnych do realizacji zadań o których mowa powyżej jest obowiązkowe (wymagane na podstawie wyżej wymienionych przepisów prawa), podanie danych dodatkowych (kontaktowych) jest dobrowolne. 6. Administrator Danych przetwarza Państwa dane osobowe w ściśle określonym, minimalnym zakresie niezbędnym do osiągnięcia celu, o którym mowa powyżej, tj. imię, nazwisko, adres, telefon, nr działki. 7. W szczególnych sytuacjach Administrator może przekazać/powierzyć Państwa dane innym instytucjom/podmiotom. Podstawą przekazania/powierzenia danych są przepisy prawa lub umowy powierzenia danych do przetwarzania zawarte z podmiotami świadczących usługi na rzecz Administratora. Odbiorcą danych osobowych będą uprawnione podmioty na podstawie przepisów prawa lub podmioty świadczące usługi Administratorowi na podstawie odrębnych umów. 8. Dane osobowe przetwarzane przez Administratora przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane ( bezterminowo ) oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. W przypadku przetwarzania na podstawie zgody dane będą przechowywane do chwili ustania celu w jakim została zebrana lub do wycofania zgody. 9. Przysługuje Pani/Panu, z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, możliwość: • dostępu do danych osobowych jej/jego dotyczących oraz otrzymania ich kopii, • żądania sprostowania danych osobowych, • usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych, • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 10. Z powyższych uprawnień można skorzystać w siedzibie Administratora, pisząc na adres Administratora lub drogą elektroniczną kierując korespondencję na adres Administratora lub Inspektora Ochrony Danych. 11. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Państwa danych osobowych. Organem właściwym dla ww. skargi jest: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa 12. Przetwarzanie danych osobowych nie podlega zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji oraz profilowaniu. 13. Dane nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych. 14. O szczegółach podstawy gromadzenia danych osobowych, obowiązku lub dobrowolności ich podania oraz potencjalnych konsekwencjach niepodania danych, informowani Państwo będziecie przez merytoryczną komórkę Administratora danych prowadzącą przetwarzanie oraz przez inspektora ochrony danych..
Klasyfikacje usługi
Usługi dla obywateli - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
Usługi dla przedsiębiorców - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
Usługi dla instytucji, urzędów - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
Kategorie życiowe
Inwestycja
Budowa
Działalność gospodarcza
Remont
Nieruchomość
Dom
Rodzina
Słowa kluczowe
budowa, budynek
Miejsce składania dokumentów
Starostwo Powiatowe w Węgrowie Wydział merytorycznie odpowiedzialny – Wydział Architektury i Budownictwa mający swoją lokalizację w budynku przy ul. Piłsudskiego 23, na I piętrze http://www.powiatwegrowski.pl, BIP: http://bip.powiatwegrowski.pl Czas pracy: poniedziałek, wtorek, czwartek 8:00-16:00 środa 8:00-17:00 piątek 8:00-15:00
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.