Dokument stanowiący podstawę wpisu hipoteki (oryginał do wglądu celem potwierdzenia za zgodność).
Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
Termin załatwienia sprawy
Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym. Terminy wynikające z kpa nie mają zastosowania.
Informacja
Telefon: 242676747
Dodatkowe informacje
Opłata
Wniosek o zezwolenie na wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej jest wolny od opłat.
17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Tryb odwoławczy
Brak
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece (Dz. U. z 2017 r., poz. 1007 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Płocki, ul. Bielska 59, 09-400 Płock.
Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów lub na podstawie udzielonej zgody.
Więcej informacji na stronie BIP Powiatu Płockiego http://bip.powiat-plock.pl/cms/11985/rodo.
Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Starostwa, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Starostwie Elżbietą Kaczmarczyk, za pomocą adresu email: iod.cuw@powiat.plock.pl lub pod nr telefonu: 24 268 67 78.
Klasyfikacje usługi
Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami - Ustanawianie i wygaszanie obciążeń na nieruchomościach
Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Ustanawianie i wygaszanie obciążeń na nieruchomościach
Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami - Ustanawianie i wygaszanie obciążeń na nieruchomościach
Kategorie życiowe
Hipoteka
Nieruchomość
Grunt
Dom
Słowa kluczowe
hipoteka, księga wieczysta
Miejsce składania dokumentów
Starostwo Powiatowe w Płocku ul. Bielska 59 09-400 Płock pokój nr 9
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.