Wydanie zezwolenia na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców
Opis skrócony
Hodowla lub utrzymywanie psów rasowych - rasy chart lub ich mieszańców podlega regulacji prawnej - wymaga uzyskania zezwolenia starosty właściwego ze względu na miejsce prowadzenia ich hodowli lub utrzymywania. Zezwolenie wydawane jest na wniosek osoby zamierzającej prowadzić taką hodowlę lub utrzymywać takiego psa. Niezależnie od powyższego zezwolenia hodowla lub utrzymywanie psów rasowych wymaga spełniania odpowiednich warunków dla życia tych zwierząt.
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zezwolenia na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców wraz z ewentualnymi załącznikami: - oświadczenia o niewykorzystywaniu psa/psów do celów łowieckich, - dokumenty dotyczące pochodzenia psa (rodowód), - dokumenty dotyczące stanu zdrowia psa - szczepienia, - dowód uiszczenia opłaty od wniosku.
Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
Obywatel, Przedsiębiorca
Termin załatwienia sprawy
Sprawa załatwiana jest niezwłocznie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu). W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Informacja
Opłata skarbowa
Numer rachunku bankowego:
75 1020 4476 0000 8902 0094 6004
Nazwa odbiorcy rachunku bankowego:
Urząd Miejski w Węgrowie
Dodatkowe informacje
Opłata
wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 82 złote;
616 zł opłata skarbowa za udzielenie zezwolenia na wykonywanie działalności gospodarczej;
17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Informacje o płatnościach
Nazwa odbiorcy rachunku bankowego:
Urząd Miejski w Węgrowie Kwota:
82,00 zł Tytuł wpłaty:
za wydanie zezwolenia
Tryb odwoławczy
Od decyzji udzielającej zezwolenia na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców służy stronie odwołanie do właściwego miejscowo Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Informacje dodatkowe
Hodowla lub utrzymywanie psów rasowych wymaga spełniania odpowiednich warunków lokalowych i sanitarnych, które został określone w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie warunków i sposobu hodowania i utrzymywania chartów rasowych oraz ich mieszańców (Dz. U. Nr 135, poz. 909).
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 13 października 1995 r. - Prawo łowieckie (Dz. U. z 2018 r., poz. 2033)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 z późn. zm.)
Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie warunków i sposobu hodowania i utrzymywania chartów rasowych oraz ich mieszańców. (Dz. U. z 2010 r. Nr 135, poz. 909)
Ochrona danych osobowych
Klauzula informacyjna RODO W związku z zapisami art. 13 oraz art. 14 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest: Powiat Węgrowski ul. Przemysłowa 5, 07-100 Węgrów tel. 25 792-26-17, 740-92-00, sekretariat@powiatwegrowski.pl 1. Informujemy że na mocy art. 37 ust. 1 lit. a) RODO Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD) – Pana Zbigniew Zegardło, który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych. Z IOD można kontaktować się pod adresem e-mail: iod-zz@tbdsiedlce.pl. 2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu prowadzenia spraw w zakresie udzielania koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych. 3. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w celu wypełnienia obowiązku prawnego Administratora Danych, zgodnie z następującymi przepisami: • Ustawa z dnia 13 października 1995r prawo łowieckie (Dz. U. z 2018 r., poz. 2033z późn. zm.) 4. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych niezbędnych do realizacji zadań o których mowa powyżej jest obowiązkowe (wymagane na podstawie wyżej wymienionych przepisów prawa), podanie danych dodatkowych (kontaktowych) jest dobrowolne. 5. Administrator Danych przetwarza Państwa dane osobowe w ściśle określonym, minimalnym zakresie niezbędnym do osiągnięcia celu, o którym mowa powyżej, tj. imię, nazwisko, adres. 6. W szczególnych sytuacjach Administrator może przekazać/powierzyć Państwa dane innym instytucjom/podmiotom. Podstawą przekazania/powierzenia danych są przepisy prawa lub umowy powierzenia danych do przetwarzania zawarte z podmiotami świadczących usługi na rzecz Administratora. Odbiorcą danych osobowych będą uprawnione podmioty na podstawie przepisów prawa lub podmioty świadczące usługi Administratorowi na podstawie odrębnych umów. 7. Dane osobowe przetwarzane przez Administratora przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane (5 lat, kat A - dofinansowanie UE ) oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. W przypadku przetwarzania na podstawie zgody dane będą przechowywane do chwili ustania celu w jakim została zebrana lub do wycofania zgody. 8. Przysługuje Pani/Panu, z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, możliwość: • dostępu do danych osobowych jej/jego dotyczących oraz otrzymania ich kopii, • żądania sprostowania danych osobowych, • usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych, • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 9. Z powyższych uprawnień można skorzystać w siedzibie Administratora, pisząc na adres Administratora lub drogą elektroniczną kierując korespondencję na adres Administratora lub Inspektora Ochrony Danych. 10. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Państwa danych osobowych. Organem właściwym dla ww. skargi jest: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa 11. Przetwarzanie danych osobowych nie podlega zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji oraz profilowaniu. 12. Dane nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych. 13. O szczegółach podstawy gromadzenia danych osobowych, obowiązku lub dobrowolności ich podania oraz potencjalnych konsekwencjach niepodania danych, informowani Państwo będziecie przez merytoryczną komórkę Administratora danych prowadzącą przetwarzanie oraz przez inspektora ochrony danych.
Klasyfikacje usługi
Usługi dla obywateli - Ochrona Środowiska
Usługi dla obywateli - Ochrona Środowiska - Zadania z zakresu gospodarki łowieckiej
Usługi dla przedsiębiorców - Ochrona Środowiska
Usługi dla przedsiębiorców - Ochrona Środowiska - Zadania z zakresu gospodarki łowieckiej
Kategorie życiowe
Zwierzęta
Hodowla
Działalność gospodarcza
Hodowla psów rasowych
Utrzymanie psów rasowych
Słowa kluczowe
hodowla psów, utrzymywanie psów, psy rasowe, charty, ochrona środowiska
Miejsce składania dokumentów
1. Osobiście – Biuro Obsługi Interesanta, siedziba Starostwo Powiatowe w Węgrowie, ul. Przemysłowa 5 ;
2. Tradycyjną pocztą;
3. Poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) – w formie dokumentu elektronicznego, obligatoryjnie opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP
Uwagi
Merytoryczny Wydział Środowiska Rolnictwa i Leśnictwa ul. Piłsudskiego 23, I piętro, pokój nr 120
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.