]]>
close

Szukaj w:

Urząd Gminy Czernice Borowe

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Czernice Borowe

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wymeldowanie

Ogólny opis

Wymeldowanie

Opis skrócony

Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego albo opuszcza miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany jest wymeldować się.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz meldunkowy w formie pisemnej, albo w formie dokumentu elektronicznego, na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru.
  2. Dowód osobisty albo w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości (dla osoby niepełnoletniej nieposiadającej dokumentu stwierdzającego tożsamość należy przedłożyć skrócony odpis aktu urodzenia). Dla cudzoziemca: paszport lub karta pobytu, a w przypadku obywatela Państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA oraz Szwajcarii inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo.
  3. W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania i dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.

Odbiorca usługi

  • Obywatel

Termin załatwienia sprawy

Wymeldowania dokonuje się niezwłocznie.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

  • Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności meldunkowych.
  • Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.

Tryb odwoławczy

Brak

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy:
  • ulepszenia organizacji,
  • wzmacnianie praworządności,
  • usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom,
  • ochrony własności społecznej,
  • lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Informacje dodatkowe

W celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu (stałego lub czasowego) - wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu następuje na podstawie zgłoszenia zameldowania w nowym miejscu.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r., poz. 1397)
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000)
  4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r., poz. 700 z późn. zm.)

Ochrona danych osobowych

  1. Administratorami Pani/Pana danych osobowych są:
  • Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie 00-060 przy ul. Królewskiej 27, adres e-mail:  https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt,– odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL.
  • Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5,adres e-mail: iod@mswia.gov.pl – odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie.
  • Wójt Gminy Czernice Borowe mający siedzibę w Czernicach Borowych przy ul. Dolnej 2, 06-415 Czernice Borowe, tel.: 23 674 62 15, e-mail: sekretariat@czerniceborowe.pl w zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach ewidencji ludności prowadzonych przez organ.
  1. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Gminy Czernice Borowe jest Monika Łukasiak, 23 674 62 15, e-mail iod@czerniceborowe.pl,
  2. Podstawę prawną do przetwarzania przez administratora Pani/Pana danych osobowych  stanowi art. 6  1 pkt c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2018 r. poz. 1382 )
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są jedynie w zakresie niezbędnym i dopuszczalnym przez przepisy prawa, w celu wypełnienia obowiązków ciążących na Urzędzie Gminy wynikających z ustawy w celu:- zarejestrowania w związku z:
  • nadaniem lub zmianą numeru PESEL,
  • zmianą stanu cywilnego, imienia lub nazwiska,
  • zgonem,
  • zmianą obywatelstwa,
  • wydaniem nowego dowodu osobistego,
  • zmianą dokumentu podróży cudzoziemca,- rejestracji obowiązku meldunkowego polegającego na:
  • zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
  • wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
  • zgłoszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Polski
  • uzyskania przez zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w rejestrze PESEL
  • usunięcia niezgodności w danych
  1. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludności podmiotom: służbom; organom administracji publicznej; sądom i prokuraturze; komornikom sądowym; państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych; osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny; jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą; innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą określonych w odrębnych przepisach. Odbiorcą danych jest także Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania.
  2. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich.
  3. Pani / Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane są przez następujące organy:
  • kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia, małżeństwa zgonu oraz wprowadzający do tych aktów zmiany, a także wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska,
  • organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku meldunkowego,
  • organ gminy wydający lub unieważniający dowód osobisty,
  • wojewoda lub konsul RP wydający lub unieważniający paszport,
  • wojewoda lub minister właściwy do spraw wewnętrznych dokonujący zmian w zakresie nabycia lub utraty obywatelstwa polskiego.
  1. Pani/ Pana dane osobowe w Rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo.
  2. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka.
  3. Jeżeli wymaga tego przepis prawa ma Pani/Pan obowiązek podania danych osobowych. Ustawa o ewidencji ludności obowiązek taki nakłada.
  4. W przypadku uzyskania przez Panią/Pana informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Warszawa ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Sprawy obywatelskie - Meldunki

Kategorie życiowe

  1. Meldunek

Słowa kluczowe

wymeldowanie, pobyt stały, pobyt czasowy,

Miejsce składania dokumentów

Urząd Gminy Czernice Borowe, ul. Dolna 2, 06-415 Czernice Borowe, pok. nr 20

Uwagi

Brak

Zrealizuj usługę przez Internet

visitstats.counter 542396