]]>
close

Szukaj w:

Starostwo Powiatowe w Otwocku

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Starostwo Powiatowe w Otwocku

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wydanie dziennika budowy

Ogólny opis

Wydanie dziennika budowy

Opis skrócony

  1. Dziennik budowy, zgodnie z art. 45 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, stanowi urzędowy dokument przebiegu robót budowlanych oraz zdarzeń i okoliczności zachodzących w toku ich wykonywania, i jest wydawany odpłatnie przez właściwy organ.

  2. Inwestor występuje o wydanie dziennika budowy do organu, który wydał pozwolenie na budowę lub do którego dokonał zgłoszenia budowy, jeżeli zachodzą przesłanki określone w art. 30 ust 1 ustawy - Prawo budowlane.

Wymagane dokumenty

  1. Podanie o wydanie dziennika budowy. W jego treści należy wskazać datę i numer decyzji o pozwoleniu na budowę z klauzulą ostateczności decyzji lub datę zgłoszenia budowy oraz datę wydania i numer zaświadczenia o braku sprzeciwu wobec zgłoszenia, jeżeli zostało wydane.

  2. Jeżeli jest wydawany kolejny tom dziennika budowy należy okazać kopię poprzedniego tomu, w szczególności stronę zawierającą wpis kierownika budowy o zamknięciu (tomu) dziennika.

  3. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja

Termin załatwienia sprawy

Dziennik budowy wydaje się w terminie 3 dni od dnia, w którym decyzja o pozwoleniu na budowę stała się ostateczna.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

  • Wydanie dziennika budowy jest wolne od opłat.

  • Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.

Tryb odwoławczy

Brak

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r., poz. 1186)
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000)
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2018 r., poz. 963)

Ochrona danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO informuję, iż:

1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Otwocki  ul. Górna 13 05-400 Otwock

2) Inspektorem Ochrony Danych w Starostwie Powiatowym w Otwocku jest Pani  Daria Bartnicka

    mail: iod@powiat-otwocki.pl, kom: 501 030 611.

   

3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań Administratora wynikających z ustawy z          dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz.U. z 2018r., poz. 995 z późn. zm.), a także zadań         wynikających z innych ustaw, porozumień zawartych przez Powiat z organami administracji rządowej w         sprawie wykonywania zadań publicznych z zakresu administracji rządowej, jak również zadań wynikających z         porozumień zawartych z jednostkami lokalnego samorządu terytorialnego, a także województwem, na którego         obszarze znajduje się terytorium powiatu w sprawie powierzenia prowadzenia zadań publicznych.

4) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia  przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, co do danych osobowych, których podanie jest dobrowolne - prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez  wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem. Oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych wymaga jego złożenia w formie pisemnej lub elektronicznej na adres mailowy kancelaria@powiat-otwocki.pl

5) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż        przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

6) Pani/Pana dane osobowe będą przez Nas przetwarzane przez cały czas niezbędny do realizacji zadań         Administratora zgodnie z ich celem, a  także później tj. do czasu upływu terminu przedawnienia ewentualnych         roszczeń, w związku z realizacją obowiązku archiwizacyjnego.

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
  3. Usługi dla instytucji, urzędów - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo

Kategorie życiowe

  1. Inwestycja
  2. Budowa
  3. Działalność gospodarcza
  4. Remont
  5. Nieruchomość
  6. Dom
  7. Rodzina

Słowa kluczowe

budowa, budynek

Miejsce składania dokumentów

Starostwo Powiatowe w Otwocku

ul. Górna 13
05-400 Otwock

ul. Komunardów 10
05-400 Otwock

Uwagi

Brak

Zrealizuj usługę przez Internet

visitstats.counter 157978