Odbiór i przekazanie do unieszkodliwienia przez Gminę Miasta Radomia odpadów azbestowych
Opis skrócony
Odbiór i przekazanie do unieszkodliwienia przez Gminę Miasta Radomia odpadów azbestowych
Wymagane dokumenty
1. Wniosek dotyczący zgłoszenia do odbioru i unieszkodliwiania odpadów azbestowych
2. Kserokopia zgłoszenia do Wydziały Architektury Urzędu Miejskiego w Radomiu prac polegających na usunięciu wyrobów zawierających azbest.
3. Kserokopia złożonej do Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego informacji o wyrobach zawierających azbest, których użytkowanie zostało zakończone.
4.Kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości.
5. Kserokopia faktury VAT za wykonanie demontażu - oryginał do wglądu.
6. Kserokopia oświadczenia przedsiębiorcy usuwającego wyroby zawierające azbest zgodnie z § 8 ust.3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest ( Dz. U. z 2004 r. nr 71 poz. 649 ) dot. prawidłowości wykonania prac oraz oczyszczenia terenu z pyłu azbestowego z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych - oryginał do wglądu.
7. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w ramach realizacji Programu.
8. Oświadczenie o zapoznaniu się z zasadami uczestnictwa w Programie.
9. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na wejście/wjazd na teren posesji celem odbioru odpadów.
10. Upoważnienie do występowania w imieniu wszystkich współwłaścicieli, w przypadku, gdy nieruchomość stanowi współwłasność.
Odbiorca usługi
Obywatel, Przedsiębiorca
Termin załatwienia sprawy
30 dni
Informacja
Miejsce załatwienia sprawy Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Radomiu - Referat Przeciwdziałania Zagrożeniom Środowiska, 26-600 Radom ul. Kilińskiego 30, pok. 312 tel. 48 36 20 683.
Dodatkowe informacje
Opłata
Bez opłat
Tryb odwoławczy
Złożenie wniosku nie podlega odwołaniu
Skargi i wnioski
Zasady odbioru przez Gminę Miasta Radomia i przekazywania do unieszkodliwienia odpadów azbestowych w ramach realizacji Programu usuwania wyrobów zawierających azbest przedstawione są w załączniku nr do Zarządzenia Nr 3782/2010 Prezydenta Miasta Radomia z dnia 9 sierpnia 2010r.
Informacje dodatkowe
Prowadzący: Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa, Referat Przeciwdziałania Zagrożeniom Środowiska tel. (0 - 48) 36 20 692
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251, z późn. zm.). (Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251, z późn. zm.).
§ 8 ust. 3 Rozporządzenie Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. nr 71 poz. 649). (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649)
Program usuwania wyrobów azbestowych przyjęty Uchwałą Nr 756/2010 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 28.06.2010r.Uchwała Nr 756/2010 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 28.06.2010r.
Zarządzenie Nr 3782/2010 Prezydenta Miasta Radomia z dnia 9 sierpnia 2010r. w sprawie realizacji „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Miasta Radomia” w zakresie odbioru i przekazania do unieszkodliwienia odpadów azbestowych.Zarządzenie Nr 3782/2010 Prezydenta Miasta Radomia z dnia 9 sierpnia 2010r.
Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016) informuję: 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Radomia z siedzibą w Radomiu ul. Kilińskiego 30. 2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – iod.kontakt@umradom.pl. 3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań urzędu - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. 4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa. 5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną. 6. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania. 7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. 8. Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w zakresie wymaganym ustawodawstwem: - ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. 2018 poz. 799).
Klasyfikacje usługi
Usługi dla obywateli - Ochrona Środowiska - Przyjmowanie informacji o wyrobach zawierających azbest
Usługi dla przedsiębiorców - Ochrona Środowiska - Przyjmowanie informacji o wyrobach zawierających azbest
Kategorie życiowe
zdrowie
ochrona środowiska
Słowa kluczowe
Azbest, odpady, usuwanie
Miejsce składania dokumentów
Biuro Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego w Radomiu ul. Kilińskiego 30, pok. 19, stanowisko ochrony środowiska, lub pocztą na adres: Urzęd Miejski w Radomiu, Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa, ul. Kilińskiego 30, 26-600 Radom.
Uwagi
Zarządzenie Nr 3782/2010 Prezydenta Miasta Radomia z dnia 9 sierpnia 2010 r. w sprawie realizacji Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Miasta Radomia w zakresie odbioru i przekazania do unieszkodliwiania odpadów azbestowych, zmienione Zarządzeniem Prezydenta Miasta Radomia Nr 364/2011 z dnia 2 marca 2011 r.
Program usuwania wyrobów azbestowych przyjęty Uchwałą Nr 756/2010 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 28.06.2010 r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.