Regulacja tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego po śmierci lub po opuszczeniu go przez dotychczasowego najemcę
Opis skrócony
Z osobami, które zamieszkiwały i pozostały w lokalu po opuszczeniu go i wymeldowaniu najemcy lub pozostały w lokalu po śmierci najemcy i nie wstąpiły w stosunek najmu na podstawie art. 691 Kodeksu Cywilnego, może zostać zawarta umowa najmu pod warunkiem spełnienia kryteriów określonych w zasadach wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy uchwalonych przez radę gminy.
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz wniosku.
Akt zgonu najemcy - w wypadku jego śmierci.
Dokumenty potwierdzające pokrewieństwo z dotychczasowym najemcą lokalu - w wypadku jego śmierci.
Oświadczenie wnioskodawcy o wspólnym zamieszkiwaniu z najemcą i prowadzenia wraz z nim wspólnego gospodarstwa domowego do chwili śmierci najemcy lub do dnia opuszczenia przezeń lokalu.
Do wglądu: dowody osobiste.
Odbiorca usługi
Obywatel
Termin załatwienia sprawy
Sprawa załatwiana jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu). W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
Wniosek jest wolny od opłat.
Tryb odwoławczy
Brak
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2018 r., poz. 1025 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 1234 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
KLAUZULA INFORMACYJNA
Na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - RODO informuję, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych przekazanych w Urzędzie Gminy w Parysowie jest Wójt Gminy Parysów, zwany dalej: "Administratorem". Możesz skontaktować się z Administratorem pisząc na adres: Urząd Gminy w Parysowie, ul. Kościuszki 28, 08-441 Parysów lub telefonując pod numer: (25) 685 53 19 / Można skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem powołanego przez niego inspektora ochrony danych Pana Tomasza Wysokińskiego, pisząc na adres: iod@parysow.pl.
Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych jest*:
przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonywania zadań publicznych przez jednostkę samorzadu terytorialnego isprawowania władzy publicznej i nie będą udostępniane innym odbiorcom / w przypadku udostępniania danych innym podmiotom będą one przekazywane w oparciu o umowę powierzenia/.
Posiada Pani/Pan prawo do:
żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres czasu zgodnie z rozporzadzeniem Prezesa Rady ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitycg rzeczowych wykazów akt i instrukcji o organizacji i zakresie działania archiwów zakładowych ( Dz. U. nr 16, poz. 67) .
Administrator nie zamierza przekazywać Twoich danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
Podanie danych osobowych nie jest obowiązkowe, jednakże ich niepodanie spowoduje, że zawarcie i realizacja Umowy będą niemożliwe.
wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
przenoszenia danych,
wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Danych Osobowych,
cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.