Nadanie numeru porządkowego dla budynku (UM Radom)
Opis skrócony
Prezydent miasta ustala numery porządkowe z urzędu lub na wniosek zainteresowanych i zawiadamia o tych ustaleniach właścicieli nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają.
Numer porządkowy ustala się dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania, a także ustala się dla obiektów takich jak: parkingi, garaże, wjazdy, wejścia do parków, ogrodów oraz innych miejsc zorganizowanego wypoczynku lub działalności gospodarczej.
Zaświadczenie o numerze porządkowym wydaje się na wniosek osoby mającej swój interes prawny w urzędowym poświadczeniu tego faktu.
Wymagane dokumenty
1. Dla budynku istniejącego tj: oddanego do użytku.
a. Wypełniony formularz wniosku.
2. Dla budynku w trakcie budowy.
a. Wypełniony formularz wniosku
b. Kopia decyzji o warunkach zabudowy wraz z załącznikiem graficznym – do wglądu
c. Kopia decyzji o pozwoleniu na budowę wraz z projektem zagospodarowania terenu i opisem budynku – do wglądu
3. Dla budynku prognozowanego do wybudowania.
a. Wypełniony formularz wniosku
b. Kopia decyzji o warunkach zabudowy wraz z załącznikiem graficznym – do wglądu
c. W przypadku uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę także kopia tego dokumentu wraz z projektem zagospodarowania terenu i opisem budynku – do wglądu
W przypadku ustanowienia pełnomocnictwa – oryginał lub kopia poświadczona za zgodność przez notariusza lub radcę prawnego z dowodem uzyskania opłaty skarbowej.
Odbiorca usługi
Obywatel, Przedsiębiorca
Termin załatwienia sprawy
Zawiadomienie wydawane jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku o nadanie numeru porządkowego. Zaświadczenie wydawane jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym/adresie budynku.
Informacja
Dla budynku istniejącego tj: oddanego do użytkua
Wypełniony formularz wniosku
Dla budynku w trakcie budowy
Wypełniony formularz wniosku
Kopia decyzji o warunkach zabudowy wraz z załącznikiem graficznym – do wglądu
Kopia decyzji o pozwoleniu na budowę wraz z projektem zagospodarowania terenu i opisem budynku – do wglądu
Dla budynku prognozowanego do wybudowania
Wypełniony formularz wniosku
Kopia decyzji o warunkach zabudowy wraz z załącznikiem graficznym – do wglądu
W przypadku uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę także kopia tego dokumentu wraz z projektem zagospodarowania terenu i opisem budynku – do wglądu
Dodatkowe informacje
Opłata
Nadanie numeru porządkowego dla budynku nie podlega opłacie skarbowej;
Opłata skarbowa jest pobierana każdorazowo od pozostałych czynności określonych w ustawie z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej
Numer rachunku bankowego
52 1240 3259 1111 0010 1340 6544
Tryb odwoławczy
Ustalenie numerów porządkowych:
Przepisy dotyczące numeracji porządkowej nie przewidują trybu odwoławczego. Skargę na taką czynność można wnieść, stosownie do art. 52 §3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 roku prawo postępowania przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012r, poz. 270 z późn. zm.) po uprzednim wezwaniu na piśmie właściwego organu do usunięcia naruszenia prawa.
Wydawanie zaświadczeń:
Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez wnioskodawcę następuje w formie postanowienia, na które służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.
Skargi i wnioski
Wnioskodawca:
Właściciel, Władający, Użytkownik Wieczysty, Inwestor, Pełnomocnik (w razie ustanowienia pełnomocnictwa)
Informacje dodatkowe
Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.
W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
(Dz. U. z 2016 r., poz. 23)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej. (Dz. U. z 2015 r., poz. 783)
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
(Dz. U. z 2015 r., poz. 520 z późn. zm.)
Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów. (Dz. U. z 2012 r. Nr 23, poz. 125)
Ochrona danych osobowych
KLAUZULA INFORMACYJNA Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż: 1) administratorem Pani / Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Radomia z siedzibą w Radomiu ul. Kilińskiego 30;A 2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – iod.kontakt@umradom.pl; 3) Pani / Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań urzędu – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz na podstawie art. 9 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.; 4) odbiorcami Pani / Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa; 5) Pani / Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną; 6) posiada Pani / Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania; 7) ma Pani / Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego; 8) podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawodawstwem: ustawu z 17 maja 1989 roku Prawo Geodezyjne i kartograficzne jest obligatoryjne.
Klasyfikacje usługi
Usługi dla obywateli - Geodezja i Kataster - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów
Usługi dla przedsiębiorców - Geodezja i Kataster - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów
Usługi dla instytucji, urzędów - Geodezja i Kataster - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów
Kategorie życiowe
Budowa
Inwestycja
Działalność gospodarcza
Ewidencja
Nieruchomość
Infrastruktura
Słowa kluczowe
numer porządkowy, nieruchomość, budynek
Miejsce składania dokumentów
Biuro Obsługi Mieszkańca pok. 19 ul. Jana Kilińskiego 30 26-600 Radom
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.