Wniosek o ustanowienie trwałego zarządu dla jednostki organizacyjnej
Opis skrócony
Trwały zarząd na rzecz jednostki organizacyjnej ustanawia w drodze decyzji właściwy organ.
Trwały zarząd ustalany jest na czas oznaczony, bądź nieoznaczony.
Trwały zarząd jest formą prawną władania nieruchomością przez jednostkę organizacyjną.
Jednostka organizacyjna ma prawo do korzystania z nieruchomości w celu prowadzenia działalności należącej do zakresu jej działania.
Wymagane dokumenty
Wniosek o ustanowienie trwałego zarządu z określeniem celu na jaki ma być wykorzystywana.
Dokumenty określające status prawny jednostki organizacyjnej ( np. statut, akt założycielski).
Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla nieruchomości, a w przypadku braku planu opinia odnośnie przeznaczenia nieruchomości oraz możliwości oddania w trwały zarząd na wnioskowany cel i okres, wraz z informacją czy nieruchomość wpisana jest do rejestru zabytków.
Wyrys z mapy ewidencyjnej gruntów (oryginał).
Odpis z księgi wieczystej (oryginał).
Wykaz naniesień znajdujących się na gruncie wraz z informacją dotyczącą budynków i znajdujących się w nich lokali mieszkalnych / użytkowych (kubatura, powierzchnia zabudowy, powierzchnia użytkowa, liczba kondygnacji naziemnych i podziemnych budynków, liczba i powierzchnia użytkowa lokali), sposobem ich wykorzystania oraz z informacją przez kogo są zajmowane.
Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
Instytucja
Termin załatwienia sprawy
Sprawa załatwiana jest niezwłocznie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
Wniosek o ustanowienie trwałego zarządu jest wolny od opłat.
17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który ją wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r., poz. 121 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art.13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)/RODO/ z dnia 27 kwietnia 2016r. Dz. Urz .UE L 119 z 04.05.2016/ Wójt Gminy Raszyn informuje, iż:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Raszyn z siedzibą w Raszynie, Szkolna 2a, 05-090 Raszyn reprezentowana przez Wójta Raszyna.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań gminy określonych w ustawie z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym/t.j.Dz.U z 2017r., poz.1875 z póź.zm/ oraz innych ustawach… - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c i e, oraz Art.9 ust. 1 lit. g Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, tj. Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych….
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych posiada Pani/Pan prawo do :
żądania od Administratora dostępu Pani/Pana danych osobowych
żądania od Administratora sprostowania Pani/Pana danych osobowych
żądania od Administratora usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi go organu nadzorczego
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obligatoryjne.
Klasyfikacje usługi
Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
Kategorie życiowe
Nieruchomość
Działalność
Grunt
Budynek
Słowa kluczowe
oddanie, nieruchomość, trwały zarząd
Miejsce składania dokumentów
Urząd Gminy Raszyn ul. Szkolna 2a 05-090 Raszyn
Uwagi
Sprawę prowadzi:
Referat Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa tel. 22 701 78 92, 22 701 78 93 pok. 212 i 221 (II piętro)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.