
Urząd Gminy Tczów
Urząd Gminy Tczów
Tczów 124
26-706 Tczów
26-706 Tczów
telefon: 48 676-80-23
fax: 48 676-80-22
fax: 48 676-80-22
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Wpis do ewidencji klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej.
Ogólny opis
Wpis do ewidencji klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej.
Opis skrócony
- Podstawową jednostką organizacyjną realizującą cele i zadania w zakresie kultury fizycznej jest klub sportowy.
- Klub sportowy działający w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej podlega wpisowi do ewidencji, prowadzonej przez starostów właściwych ze względu na siedzibę klubów. W przypadku miast na prawach powiatu, organem właściwym jest prezydent miasta.
- Kluby sportowe uzyskują osobowość prawną z chwilą wpisania do ewidencji.
- Statut klubu sportowego powinien zawierać:
- nazwę odróżniającą go od innych stowarzyszeń, organizacji i instytucji;
- teren działania i siedzibę;
- cele i sposoby ich realizacji;
- sposób nabywania i utraty członkostwa oraz przyczyny utraty członkostwa;
- prawa i obowiązki członków;
- władze, tryb dokonywania ich wyboru, uzupełniania składu oraz ich kompetencje;
- sposób reprezentowania klubu sportowego oraz zaciągania zobowiązań majątkowych;
- warunki ważności jego uchwał;
- sposób uzyskiwania środków finansowych oraz ustanawiania składek członkowskich;
- zasady dokonywania zmian statutu;
- sposób rozwiązania się klubu sportowego.
- Ogólnokrajowe stowarzyszenia zrzeszające osoby wykonujące określony zawód lub zawody pokrewne, podejmujące zadania w zakresie rozpowszechniania wiedzy specjalistycznej i podnoszenia poziomu zawodowego w ramach wewnętrznego systemu potwierdzania kwalifikacji i umiejętności - określają w statucie te zadania oraz zakres i sposób ich realizacji.
Wymagane dokumenty
- Wniosek Komitetu Założycielskiego o wpis do ewidencji klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej, zawierający adres siedziby.
- Listę założycieli, zawierającą ich imiona i nazwiska, daty i miejsca urodzenia, miejsca zamieszkania oraz własnoręczne podpisy - minimum 7 członków założycieli klubu (stowarzyszenia), obywateli polskich, posiadających pełną zdolność do czynności prawnych z danymi wymaganymi przez ustawę Prawo o stowarzyszeniach.
- Statut w dwóch egzemplarzach podpisany przez wszystkich członków Komitetu Założycielskiego.
- Protokół z zebrania założycielskiego zawierający: uchwałę o przyjęciu statutu, uchwałę o wyborze Komitetu Założycielskiego, podpisy przewodniczącego zebrania i protokolanta.
- Informacją o adresie tymczasowej siedziby klubu sportowego.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Odbiorca usługi
Obywatel
Termin załatwienia sprawy
W terminie do 1 miesiąca od złożenia kompletnego wniosku wydawana jest decyzja administracyjna o wpisie do ewidencji lub o odmowie wpisu.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
- 10 zł opłata skarbowa za wydanie decyzji.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. – Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2017 r., poz. 210)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2018 r., poz. 1263 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
W związku z wypełnianiem wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), uprzejmie informujemy, iż od dnia 25 maja 2018 r. przysługują Państwu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Tczów jest:
Wójt Gminy Tczów. Adres Urzędu Gminy Tczów: Tczów 124, 26-706 Tczów, tel.: 048 676 80 23,
e-mail: gmina@tczow.pl. - Jeśli mają Państwo pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Waszych danych osobowych w zakresie działania Urzędu Gminy Tczów, a także przysługujących Wam uprawnień, możecie się skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Gminy Tczów za pomocą adresu e-mail: iod@tczow.pl.
- Administrator danych osobowych – Wójt Gminy Tczów - przetwarza Państwa dane osobowe
na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie udzielonej zgody. - Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu/celach:
- wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Urzędzie Gminy Tczów (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 li. c RODO),
- realizacji umów zawartych z kontrahentami Gminy Tczów (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- dochodzenia roszczeń i należności, prowadzenia statystyk oraz raportowania (podstawa prawna: art. 6 ust 1 lit. f RODO),
- w pozostałych przypadkach Wasze dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celach o których mowa w pkt 4 powyżej odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być:
- osoby upoważnione przez Administratora – pracownicy oraz współpracownicy,
- organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. inne jednostki gminne, wymiar sprawiedliwości, administracja skarbowa, instytucje związane z obsługą szeroko pojętych funduszy unijnych, podmioty związane z obsługą sfery socjalnej – m.in. ZUS, PFRON, GOPS),
- inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą Tczów przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Wójt Gminy Tczów.
- Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4 powyżej, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują Wam następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych,
- prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
- prawo do żądania usunięcia danych osobowych, w przypadku gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
- osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
- dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
- dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
- prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy:
- osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
- przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu stwierdzenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, które dane dotyczą;
- prawo do przenoszenia danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
- przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę, oraz
- przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;
- prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
- zaistnieją przyczyny związane z Państwa szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,
- przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.
- W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Państwu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
z obowiązującym prawem. - W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Urzędzie Gminy Tczów Państwa danych osobowych, przysługuje Wam prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
- W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Was danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
- Podanie przez Was danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
- Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
- Państwa dane nie będą przesyłane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Sport i Rekreacja
Kategorie życiowe
- Sport
- Stowarzyszenie
Słowa kluczowe
wpis, ewidencja, klub sportowy, stowarzyszenia
Miejsce składania dokumentów
Urząd Gminy Tczów
Tczów 124
26-706 tczów
Tczów 124
26-706 tczów
Uwagi
brak
Zrealizuj usługę przez Internet
visitstats.counter 1749766