]]>
close

Szukaj w:

Urząd Miasta i Gminy Mordy

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Miasta i Gminy Mordy

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego

Ogólny opis

Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego

Opis skrócony

  1. Akt stanu cywilnego, który zawiera dane niezgodne z danymi zawartymi w aktach zbiorowych rejestracji stanu cywilnego lub z innymi aktami stanu cywilnego, o ile stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych, albo z zagranicznymi dokumentami stanu cywilnego, podlega sprostowaniu.
  2. Sprostowanie może być dokonane także na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, jeżeli w państwie wystawienia jest on uznawany za dokument stanu cywilnego, lub innego dokumentu zagranicznego potwierdzającego stan cywilny, wydanego w państwie, w którym nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego, jeżeli zawierają one dane, które podlegają sprostowaniu, stwierdzają zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych.
  3. Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego może nastąpić na wniosek osoby zainteresowanej.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
  3. Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu).
  4. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Odbiorca usługi

  • Obywatel

Termin załatwienia sprawy

Sprawa załatwiana jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).

W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

  • Opłata skarbowa w kwocie 39 zł za sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego.
  • Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.

Informacje o płatnościach

Nazwa odbiorcy rachunku bankowego:
Miasto i Gmina Mordy
Kwota:
39,00 zł
Tytuł wpłaty:
sprostowanie asc (urodzenia, małżeństwa, zgonu)

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy:
  • ulepszenia organizacji,
  • wzmacnianie praworządności,
  • usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom,
  • ochrony własności społecznej,
  • lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Informacje dodatkowe

Podstawą sprostowania aktu urodzenia dziecka jest akt małżeństwa jego rodziców. Akt małżeństwa prostuje się na podstawie aktów urodzenia osób zawierających małżeństwo; akt zgonu może być sprostowany na podstawie aktu urodzenia lub małżeństwa osoby zmarłej. Wnioskując o sprostowanie aktu stanu cywilnego na podstawie materiałów archiwalnych, do wniosku należy załączyć uwierzytelniony odpis lub wypis, lub uwierzytelnioną reprodukcję tych materiałów.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2224 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000)

Ochrona danych osobowych

  Pana/ Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wynikającego z ustawy Prawo o Aktach Stanu Cywilnego.
Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Urząd Stanu Cywilnego

ul. Kilińskiego 9, 08-140 Mordy, którego kierownikiem jest  Burmistrz.

   Powołany został Inspektor Ochrony Danych Osobowych, z którym można skontaktować się mailowo ( iod@mordy.pl ) lub listownie na adres: Inspektor Ochrony Danych, Urząd Miasta i Gminy Mordy ul. Kilińskiego 9, 08-140 Mordy.

   Zgodnie z RODO masz prawo, w zakresie swoich danych osobowych, do:

żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania; cofnięcia zgody w dowolnym momencie na dalsze ich przetwarzanie w przypadku, gdy wymagana była taka zgoda;   wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli uznasz, że Twoje dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych.

Wnioski w sprawie realizacji Twoich praw dotyczących danych osobowych możesz złożyć: osobiście, elektronicznie, listownie.

Organem nadzorczym, który zajmuje się ochroną danych osobowych jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).

Twoje dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy i nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania).

Przysługujące Tobie uprawnienia.

Możesz złożyć wniosek (dotyczący danych osobowych) o: 1) sprostowanie (poprawienie) danych; 2) usunięcie danych przetwarzanych bezpodstawnie lub umieszczonych w serwisach internetowych;3) ograniczenie przetwarzania (wstrzymanie operacji na danych lub nieusuwanie danych – stosownie do złożonego wniosku);4) dostęp do danych (o informację o przetwarzanych danych);5) przeniesienie danych do innego administratora danych (w zakresie określonym w art. 20 RODO

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Urząd Stanu Cywilnego - Akta Stanu Cywilnego

Kategorie życiowe

  1. Stan cywilny

Słowa kluczowe

sprostowanie, błąd pisarski, akta stanu cywilnego

Miejsce składania dokumentów

Urząd Stanu Cywilnego ul. Kilińskiego 9; pokój 13.

Uwagi

dołączyć dokumenty źródłowe świadczące o oczywistym błędzie pisarskim

Zrealizuj usługę przez Internet

Liczba wyświetleń: 2706619