]]>
close

Szukaj w:

Urząd Gminy Zakrzew

Urząd Gminy Zakrzew

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wydanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego

Ogólny opis

Wydanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego

Opis skrócony

  1. Ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego następuje dla terenu nie objętego miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego na wniosek inwestora.
  2. Gdy dla terenu objętego wnioskiem obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego inwestor występuje bezpośrednio o pozwolenie na budowę bądź zgłasza budowę lub wykonanie robót budowlanych.
  3. W przypadku robót budowlanych polegających na remoncie, montażu lub przebudowie, jeżeli nie powodują zmiany sposobu zagospodarowania terenu i użytkowania obiektu budowlanego oraz nie zmieniają jego formy architektonicznej oraz nie są zaliczone do przedsięwzięć wymagających przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko (w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska) lub budowy infrastruktury telekomunikacyjnej o nieznacznym oddziaływaniu oraz wykonywanie innych robót budowlanych dotyczących takiej infrastruktury lub też robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę nie wydaje się decyzji o lokalizacji.
  4. O wszczęciu postępowania, postanowieniach i decyzji kończącej sprawę powiadamia się zainteresowane strony w formie obwieszczenia a także w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
  2. Do wniosku wypada dołączyć: oryginalne kopie mapy zasadniczej (w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych możliwe jest dołączenie map w skali 1:2000), zawierające określenie granic terenu objętego wnioskiem i obszaru, na który ta inwestycja będzie oddziaływać; z naniesioną planowaną inwestycją w 2 egzemplarzach.
  3. charakterystykę inwestycji obejmująca:
    • określenie warunków technicznych dostawy mediów (nie dotyczy inwestorów, występujących o lokalizację sieci infrastruktury technicznej, którzy są  jednocześnie jej dysponentami);
    • określenie planowanego sposobu zagospodarowania i zabudowy terenu przedstawioną w formie opisowej i graficznej;
    • określenie charakterystycznych parametrów technicznych inwestycji oraz dany charakteryzujących jej wpływ na środowisko.
  4. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach z klauzulą ostateczności jeśli wymagają tego przepisy szczególne.
  5. Wypis z właściwego rejestru (wydany nie później niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku), jeśli z wnioskiem występuje osoba prawna.
  6. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
  7. Dowód wniesienia opłaty skarbowej.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja

Termin załatwienia sprawy

Decyzja wydawana jest nie później niż w terminie do 65 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. Do terminu tego nie wlicza się  terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

Informacja

Do 65 dni + uzgodnienia zewnętrzne.

Dodatkowe informacje

Opłata

  • 107 zł opłata skarbowa za wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
  • Zwolnione od opłaty skarbowej są decyzje dotyczące budownictwa mieszkaniowego oraz inwestycji, w których inwestorem jest jednostka budżetowa lub jednostka samorządu terytorialnego.
  • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który je wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Informacje dodatkowe

  1. Jeżeli wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego dotyczy terenu zamkniętego to organem właściwym do wydania decyzji jest wojewoda.
  2. Nie można ustalić lokalizacji inwestycji celu publicznego dla terenu, który stanowi grunt leśny gdyż przeznaczenie gruntów leśnych na cele nieleśne dokonuje się wyłącznie w procedurze uchwalania bądź zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23)
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r., poz. 783 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2015 r., poz. 199 z późn. zm.)
  4. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz. 353 z późn. zm.)
  5. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz. 353 z późn. zm.)
  6. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz. 71)

Ochrona danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.(Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:

1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest  GMINA ZAKRZEW, 26-652 Zakrzew, Zakrzew 52 

2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - bodo.radom@gmail.com

3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań urzędu- na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz na podstawie Art. 9 ust.1 lit. ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r

4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa

5) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną

6) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania

7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

8) podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawodawstwem jest obligatoryjne

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Architektura i planowanie przestrzenne - Planowanie przestrzenne
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Architektura i planowanie przestrzenne - Planowanie przestrzenne
  3. Usługi dla instytucji, urzędów - Architektura i planowanie przestrzenne - Planowanie przestrzenne

Kategorie życiowe

  1. Inwestycja
  2. Budowa
  3. Działalność gospodarcza
  4. Nieruchomość
  5. Cel publiczny

Słowa kluczowe

inwestycja, cele publiczne

Miejsce składania dokumentów

Urząd Gminy Zakrzew
Zakrzew 51
26-652 Zakrzew
tel. (48) 6105116
REFERAT FEIT
Piętro pierwsze, pokój nr 14
poniedziałek-piątek w godzinach 7.30 - 15.30

Uwagi

Opłatę uiszcza się w kasie urzędu przy złożeniu wniosku.
Zgodnie z Ustawą o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006r. (Dz. U. Nr 225 poz. 1635 ze zm) opłata skarbowa wynosi 107 zł.
Nie podlega opłacie skarbowej dokonanie czynności urzędowej w sprawach budownictwa mieszkaniowego.

Opłatę skarbową należy uiścić z chwilą złożenia wniosku w kasie Urzędu Gminy lub przelewem na konto nr: 37 9147 0009 0021 6906 2000 0004. Potwierdzenie dokonania wpłaty należy dołączyć do wniosku.
W przypadku kiedy wnioskodawca działa przez pełnomocnika należy załączyć do wniosku pełnomocnictwo; w przypadku kiedy wnioskodawcą jest osoba prawna należy załączyć do wniosku potwierdzający upoważnienie osób fizycznych do wystąpienia w imieniu osoby prawnej (opłata skarbowa 17zł. – za złożenie pełnomocnictwa).
visitstats.counter 1974096