]]>
close

Szukaj w:

Urząd Miasta i Gminy Sanniki

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Miasta i Gminy Sanniki

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Bonifikata od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych przeznaczonych lub wykorzystywanych na cele mieszkaniowe

Ogólny opis

Bonifikata od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych przeznaczonych lub wykorzystywanych na cele mieszkaniowe

Opis skrócony

  1. Osobom fizycznym, których dochód miesięczny na jednego członka gospodarstwa domowego nie przekracza 50% przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w roku poprzedzającym rok, za który opłata ma być wnoszona, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski", na podstawie art. 20 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.
  2. Bonifikata przyznawana jest na okres jednego roku i dotyczy tylko nieruchomości przeznaczonych lub wykorzystywanych na cele mieszkaniowe i wynosi 50% opłaty rocznej.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o udzielenie bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego.
  2. Dokumenty potwierdzające dochody wszystkich członków gospodarstwa domowego za rok poprzedzający rok, w którym opłata ma być wniesiona.
  3. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Odbiorca usługi

Obywatel

Termin załatwienia sprawy

Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym. Terminy wynikające z kpa nie mają zastosowania.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

  • Wniosek o bonifikatę jest wolny od opłat.
  • Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.

Tryb odwoławczy

Brak

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Informacje dodatkowe

Osoby ubiegające się o uzyskanie w/w bonifikaty, do czasu rozpoznania wniosku, zobowiązane są do wniesienia opłaty do dnia 31 marca w pełnej wysokości, chyba, że złożą nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności wniosek o ustalenie innego terminu zapłaty opłaty rocznej. Właściwy organ może ustalić inny termin zapłaty, nieprzekraczający danego roku kalendarzowego.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r., poz. 2204 z późn. zm.)

Ochrona danych osobowych

Klauzula Informacyjna
według Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)

Zgodnie z art. 12,13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zwanego dalej Rozporządzeniem z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Sanniki z siedzibą w Sannikach przy ulicy Warszawskiej 169

2.Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Miasta i Gminy Sanniki jest M Consulting Sp z o.o., ul. Toruńska 148, 87-800 Włocławek, tel.: +48 54 429 50 29 +48 509 214 472, biuro@mc1.pl

3.Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań ustawowych na podstawie ustawy o samorządzie powiatowym, Kodeksu postępowania administracyjnego i innych przepisów prawa niezbędnych do realizacji zadań ustawowych.

4.Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą upoważnieni pracownicy i podmioty na podstawie przepisów prawa;

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji mię­dzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych, rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. (Dz. U. Nr 14, poz. 67 z późn. zm.), licząc od początku roku następującego po roku, w którym została wyrażona zgoda na przetwarzanie danych osobowych;

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprosto­wania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarza­nie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy Rozporządzenia.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia.

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd

Kategorie życiowe

  1. Dom
  2. Nieruchomość
  3. Mieszkanie

Słowa kluczowe

bonifikata, opłata, użytkowanie wieczyste

Miejsce składania dokumentów

Urząd Miasta i Gminy Sanniki
09-540 Sanniki
ul. Warszawska 169
tel. 242777810, 242776851
www.sanniki.bip.org.pl
www.sanniki.pl

Uwagi

brak

Zrealizuj usługę przez Internet

Liczba wyświetleń: 3446535