]]>
close

Szukaj w:

Starostwo Powiatu Grodziskiego

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Starostwo Powiatu Grodziskiego

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych

Ogólny opis

Zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych

Opis skrócony

Szkoły i placówki niepubliczne można zakładać po uzyskaniu wpisu do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego zobowiązaną do prowadzenia szkół publicznych i placówek

Wymagane dokumenty

  1. Zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych wraz z załącznikami w tym m.in. statut szkoły lub placówki.
  2. Zgłoszenie to powinno zawierać:
    • oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsca zamieszkania lub siedziby;
    • określenie odpowiednio typu i rodzaju szkoły lub placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - nazw zawodów, w jakich szkoła będzie kształcić, zgodnych z nazwami zawodów występujących w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, o której mowa w art. 46 ust. 1, lub klasyfikacji zawodów i specjalności ustalanej na potrzeby rynku pracy przez ministra właściwego do spraw pracy;
    • wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki oraz informację o warunkach lokalowych zapewniających:
      • możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
      • realizację innych zadań statutowych,
      • w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - możliwość realizacji praktycznej nauki zawodu,
      • bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, spełniające wymagania określone w przepisach w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, przepisach o ochronie środowiska, przepisach o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, przepisach techniczno-budowlanych i przepisach o ochronie przeciwpożarowej; spełnienie tych wymagań potwierdza się przez dołączenie do zgłoszenia odpowiednio pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego oraz pozytywnej opinii komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej;
    • statut szkoły lub placówki;
    • dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce;
    • zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w:
      • art. 14 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe - w przypadku szkoły podstawowej, a także szkoły ponadpodstawowej, której z dniem rozpoczęcia działalności mają być nadane uprawnienia szkoły publicznej,
      • art. 14 ust. 4 ustawy Prawo oświatowe - w przypadku szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne, której z dniem rozpoczęcia działalności mają być nadane uprawnienia szkoły publicznej;
    • dane niezbędne do wpisania szkoły lub placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej.
  3. Niepubliczna placówka, o której mowa w art. 2 pkt 7 ustawy Prawo oświatowe, może zostać wpisana do ewidencji, jeżeli osoba zgłaszająca tę placówkę do ewidencji przedstawi pozytywną opinię kuratora oświaty o spełnieniu wymagań ustawowych.
  4. Niepubliczny młodzieżowy ośrodek wychowawczy może zostać wpisany do ewidencji, jeżeli osoba zgłaszająca ten ośrodek do ewidencji przedstawi ponadto opinię instytucji odpowiedzialnej za wskazywanie staroście ośrodka, do którego ma być skierowany nieletni, określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 81 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o postępowaniu w sprawach nieletnich (Dz. U. z 2016 r. poz. 1654), z której wynika, że istnieje zapotrzebowanie na miejsca w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca

Termin załatwienia sprawy

Wpis do ewidencji dokonywany jest niezwłocznie nie później niż w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia. Z urzędu doręcza się zgłaszającemu zaświadczenie o wpisie do ewidencji a kopię zaświadczenia przekazuje się właściwemu kuratorowi oświaty oraz organowi podatkowemu.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

Wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych jest wolny od opłat.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Mazowieckiego Kuratora Oświaty w terminie 14 dni od dnia doręczenia postanowienia o odmowie rejestracji za pośrednictwem organu, który je wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Informacje dodatkowe

  1. W przypadku szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności wpis do ewidencji może nastąpić, jeżeli osoba prowadząca przedstawi pozytywną opinię kuratora oświaty.
  2. W przypadku szkoły prowadzącej kształcenie w zawodach, dla których zgodnie z klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego, o której mowa w art. 46 ust. 1, ministrem właściwym jest minister właściwy do spraw zdrowia także opinię tego ministra o spełnieniu wymagań określonych w art. 14 ust. 3.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2018 r., poz. 1457 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r., poz. 996 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 z późn. zm.)

Ochrona danych osobowych

Klauzula Informacyjna zgodna z Art. 13

Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Starostwo Powiatu Grodziskiego, Kościuszki 30, 05–825 Grodzisk Mazowiecki.
  2. W sprawach dotyczących przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ochroną danych osobowych możecie Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@powiat-grodziski.pl, tel. 22 724 18 33 w 200.
  3. Dane osobowe będziemy przetwarzać w celach:
    1. wypełnienia obowiązków prawnych
    2. realizacji umów
    3. w pozostałych przypadkach dane są przetwarzane na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody na podstawie:
      1. wyrażonej przez Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)
      2. w związku z wykonywaniem zapisów zawartych w umowach (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
      3. w związku z realizacją obowiązków prawnych (art. 6 1 lit. c RODO)
      4. w związku z wykonywaniem zadań realizowanych w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej (art. 6 ust. 1 lit. e RODO)
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt. 3 odbiorcami Państwa danych osobowych będą organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa oraz osoby posiadające dostęp do informacji publicznej w trybie ustawy o dostępnie do informacji publicznej, w przypadku w którym nie zachodzi podstawa do ograniczenia dostępu zgodnie z art. 5 Ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz. U.  z 2016  r. poz.  1764 z 2017 r. z póź. zm.)
  5. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
    1. prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych
    2. prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne
    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (nie dotyczy przypadków określonych w Art. 17 ust. 3 RODO)
    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych
    5. prawo do przenoszenia danych
    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych
  6. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie przy czym jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem
  7. Państwa dane nie będą przekazane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
  8. Państwa dane będą przechowywane przez okres wynikający z celów przetwarzania opisanych w pkt. 3, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  9. Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposobie i trybie określonym w przepisach RODO oraz Ustawy o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000). Adres organu nadzorczego: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00–193 Warszawa, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, kancelaria@uodo.gov.pl
  10. Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
  11. Podanie danych jest obowiązkiem ustawowym wynikającym z art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2018.2096 t.j.) Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania w celu uczestnictwa w postępowaniu administracyjnym. Niepodanie danych powoduje niemożliwość uczestniczenia w postępowaniu administracyjnym.

lub

Podanie danych osobowych jest konieczne dla zawarcia i realizowania umowy. Niepodanie danych osobowych powoduje niemożliwość zawarcia i realizacji umowy.

lub

Podanie danych zachodzi na podstawie zgody na przetwarzanie danych. Podanie danych  jest dobrowolne. Cel i zakres podanych danych jest określony w treści zgody.

 

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Oświata
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Oświata

Kategorie życiowe

  1. Edukacja
  2. Szkoła
  3. Działalność gospodarcza
  4. Rodzina

Słowa kluczowe

ewidencja, szkoła

Miejsce składania dokumentów

Starostwo Powiatu Grodziskiego
ul. Kościuszki 30, 05-825 Grodzisk Mazowiecki

Godziny pracy:
poniedziałek, wtorek, środa w godz. 8.00-16.00
czwartek w godz. 8.00-17.00
piątek w godz. 8.00-15.00

Uwagi

brak uwag

Zrealizuj usługę przez Internet

visitstats.counter 1637172