]]>
close

Szukaj w:

Urząd Gminy w Rzekuniu

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy w Rzekuniu

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Zezwolenie na wykreślenie wpisu hipoteki z księgi wieczystej

Ogólny opis

Zezwolenie na wykreślenie wpisu hipoteki z księgi wieczystej

Opis skrócony

  1. Wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej jest możliwe po całkowitej spłacie zobowiązania.
  2. Zezwolenie na wykreślenie wpisu hipoteki z księgi wieczystej wydawane jest na wniosek zainteresowanego.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zezwolenia na wykreślenie hipoteki.
  2. W wypadku soób prowadzących działalność gospodarczą - zaświadczenie o wpisie tej działalności, a w wypadku osób prawnych wypis z KRS.
  3. Dokument potwierdzający spłatę hipoteki (oryginał).
  4. Aktualny odpis z księgi wieczystej (oryginał).
  5. Dokument stanowiący podstawę wpisu hipoteki (oryginał do wglądu celem potwierdzenia za zgodność).
  6. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja

Termin załatwienia sprawy

Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym. Terminy wynikające z kpa nie mają zastosowania.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

  • Wniosek o zezwolenie na wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej jest wolny od opłat.
  • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

Informacje o płatnościach

Opis kwoty:
Brak opłaty

Tryb odwoławczy

Brak

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece (Dz. U. z 2017 r., poz. 1007 z późn. zm.)

Ochrona danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO) informujemy, że:

  1. administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Rzekuń adres: ul. Kościuszki 33, 07-411 Rzekuń;

  2. administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować w sprawach przetwarzania Państwa danych osobowych za pośrednictwem poczty elektronicznej: rzekun@rzekun.pl; 

  3. administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne w celu wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;

  4. dane osobowe mogą być udostępnione innym uprawnionym podmiotom, na podstawie przepisów prawa, a także na rzecz podmiotów, z którymi administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych w związku z realizacją usług na rzecz administratora (np. kancelarią prawną, dostawcą oprogramowania, zewnętrznym audytorem, zleceniobiorcą świadczącym usługę z zakresu ochrony danych osobowych);

  5. administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej;

  6. mają Państwo prawo uzyskać kopię swoich danych osobowych w siedzibie administratora.

Dodatkowo zgodnie z art. 13 ust. 2 RODO informujemy, że:

  1. Państwa dane osobowe będą przechowywane do momentu upływu okresu przedawnienia wynikającego z ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;

  2. przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przeniesienia danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego;

  3. podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do zawarcia umowy. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak realizacji umowy;

4) administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany w oparciu o Państwa dane osobowe.

 

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami - Ustanawianie i wygaszanie obciążeń na nieruchomościach
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Ustanawianie i wygaszanie obciążeń na nieruchomościach
  3. Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami - Ustanawianie i wygaszanie obciążeń na nieruchomościach

Kategorie życiowe

  1. Hipoteka
  2. Nieruchomość
  3. Grunt
  4. Dom

Słowa kluczowe

hipoteka, księga wieczysta

Miejsce składania dokumentów

Urząd gminy w Rzekuniu

Uwagi

  

Zrealizuj usługę przez Internet

visitstats.counter 977414