]]>
close

Szukaj w:

Starostwo Powiatowe w Siedlcach

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Starostwo Powiatowe w Siedlcach

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Aktualizacja opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu

Ogólny opis

Aktualizacja opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu

Opis skrócony

  1. Użytkownik wieczysty może żądać od właściwego organu dokonania aktualizacji opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, jeżeli wartość nieruchomości uległa zmianie a właściwy organ nie podjął aktualizacji opłaty.
  2. Aktualizacji opłaty dokonuje się z urzędu albo na wniosek użytkownika, nie częściej jednak niż raz na 3 lata.
  3. Doręczenie wniosku o aktualizację opłaty rocznej powinno nastąpić na piśmie do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego rok od którego ma obowiązywać nowa wysokość opłaty rocznej.
  4. Użytkownik wieczysty zostanie pisemnie poinformowany o dokonaniu lub odmowie dokonania aktualizacji opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego.
  5. Nowa wysokość opłaty rocznej obowiązuje począwszy od dnia 1 stycznia roku następującego po roku, w którym użytkownik wieczysty zażądał jej aktualizacji.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o aktualizację opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu.
  2. Operat szacunkowy dotyczący określenia wartości nieruchomości gruntowej na dzień aktualizacji (oryginał).
  3. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja

Termin załatwienia sprawy

Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym. Terminy wynikające z kpa nie mają zastosowania.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

  • Wniosek o aktualizację opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego jest wolny od opłat.
  • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

Informacje o płatnościach

Numer rachunku bankowego:
43124026851111001059286919
Nazwa odbiorcy rachunku bankowego:
Starostwo Powiatowe w Siedlcach

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 30 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który ją wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
Od orzeczenia kolegium może być wniesiony sprzeciw w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia. Wniesienie sprzeciwu jest równoznaczne z żądaniem przekazania sprawy do sądu powszechnego właściwego ze względu na miejsce położenia nieruchomości.

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Informacje dodatkowe

Wartość gruntu określa rzeczoznawca majątkowy zgodnie z art. 67 ust 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz.U. z 2010 r. Nr 102 poz. 651 z późn. zm.).

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2015 r., poz. 1774 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2016 r., poz. 380 z późn. zm.)

Ochrona danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO - informujemy, że:

     I.        Administratorem danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Siedlcach jest Starosta Siedlecki, adres: ul. Piłsudskiego 40, 08-110 Siedlce, adres e-mail: starostwo@powiatsiedlecki.pl , tel. 25 644 72 16.

    II.        Z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym do kontaktów z osobami, których dane dotyczą
w sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy rozporządzenia 2016/679 można skontaktować się telefonicznie tel.
25 644 72 16, pisząc na adres e-mail: iod@powiatsiedlecki.pl lub adres siedziby wskazany w pkt. I.

  III.        Cele i podstawy przetwarzania

Dane osobowe będą przetwarzane w celu prowadzenia postępowań dot. naliczania i aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego na podstawie obowiązku wynikającego z art. 71-81 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r., poz. 121 z póź.zm.) - podstawa z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

   IV.        Odbiorcy danych

Dane osobowe mogą zostać ujawnione podmiotom przetwarzającym dane osobowe w imieniu Administratora, wspomagającym w funkcjonowaniu systemów informatycznych.

    V.        Okres przechowywania danych

Dane osobowe przetwarzane w celu wskazanym w pkt. III będą przechowywane przez okres 5 lat.

   VI.        Prawa osób, których dane dotyczą:

Zgodnie z RODO, przysługuje:
a.prawo dostępu do swoich danych osobowych,
b.prawo do sprostowania (poprawiania) danych,
c.prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
d.prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych - gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

 VII.        Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych

Podanie danych jest obowiązkiem ustawowym i stanowi warunek realizacji wniosku. Osoba, której dane dotyczą, jest zobowiązana do ich podania. Konsekwencją niepodania danych będzie pozostawienie wniosku bez rozpoznania.

VIII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

Pani/Pana dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4.

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
  3. Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd

Kategorie życiowe

  1. Nieruchomość
  2. Grunt
  3. Służebność
  4. Droga

Słowa kluczowe

opłata, użytkowanie wieczyste

Miejsce składania dokumentów

Starostwo Powiatowe w Siedlcach
ul. Piłsudskiego 40
08-110 Siedlce
tel. 25 644 72 16
fax. 25 644 71 55

Kancelaria Ogólna  - parter, pok. nr 7

Starostwo Powiatowe w Siedlcach jest czynne w godzinach:
Poniedziałek - Piątek   8:00 - 16:00

Adres e-mail:
e-mail: starostwo@powiatsiedlecki.pl

Link do usługi E-formularze:
http://eurzad.powiatsiedlecki.pl

Link do strony głównej urzędu:
http://powiatsiedlecki.pl

Link do Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa
http://bip.powiatsiedlecki.pl

Adres elektronicznej skrzynki podawczej Starostwa na ePUAP:
/v48bls3w5x/skrytka

Adres elektronicznej skrzynki podawczej Starostwa na Wrotach Mazowsza:
/OSSiedlSiedlPZ/pull

Uwagi

Opłaty są ustalane dla danej nieruchomości w drodze decyzji administracyjnej.

Zrealizuj usługę przez Internet

visitstats.counter 755279