]]>
close

Szukaj w:

Starostwo Powiatowe w Siedlcach

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Starostwo Powiatowe w Siedlcach

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Zmiana terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego

Ogólny opis

Zmiana terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego

Opis skrócony

  1. Wniosek o zmianę terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa składa się do właściwego ze względu na miejsce położenia nieruchomości starosty (prezydenta miasta) nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności.
  2. Ustalony, nowy termin zapłaty nie może przekroczyć danego roku kalendarzowego.
  3. W przypadku zmiany terminu zapłaty, brak wpłaty w ustalonym terminie spowoduje, że kwota stanie się natychmiast wymagalna wraz z ustawowymi odsetkami liczonymi od 1 kwietnia danego roku.
  4. Z uwagi na treść art. 10 ust. 5 ustawy o gospodarce nieruchomościami ustalenie innego terminu wniesienia opłaty rocznej, dla użytkowników wieczystych prowadzących działalność gospodarczą, traktowane jest jako forma udzielenia pomocy de minimis.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek z uzasadnieniem o ustalenie innego terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego.
  2. W przypadku osoby prawnej : 
    • wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie wnioskodawca otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie;
    • informacje wymienione w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29.03.2010 r. niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, dotyczące w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis;
    • sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych, sporządzane zgodnie z przepisami o rachunkowości;
    • oświadczenie, że nie jest przedsiębiorcą znajdującym się w trudnej sytuacji ekonomicznej według kryteriów określonych w przepisach prawa Unii Europejskiej dotyczących udzielania pomocy publicznej.
  3. W przypadku osoby fizycznej:
    • oświadczenie o nieprowadzeniu działalności gospodarczej;
    • dokumentacja potwierdzająca trudną sytuację finansową.
  4. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja

Termin załatwienia sprawy

Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym. Terminy wynikające z kpa nie mają zastosowania.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

  • Wniosek o zmianę terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego jest wolny od opłat.
  • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

Informacje o płatnościach

Numer rachunku bankowego:
43124026851111001059286919
Nazwa odbiorcy rachunku bankowego:
Starostwo Powiatowe w Siedlcach

Tryb odwoławczy

Brak

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2015 r., poz. 1774 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2016 r., poz. 380 z późn. zm.)

Ochrona danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO - informujemy, że:

     I.        Administratorem danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Siedlcach jest Starosta Siedlecki, adres: ul. Piłsudskiego 40, 08-110 Siedlce, adres e-mail: starostwo@powiatsiedlecki.pl , tel. 25 644 72 16.

    II.        Z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym do kontaktów z osobami, których dane dotyczą
w sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy rozporządzenia 2016/679 można skontaktować się telefonicznie tel.
25 644 72 16, pisząc na adres e-mail: iod@powiatsiedlecki.pl lub adres siedziby wskazany w pkt. I.

  III.        Cele i podstawy przetwarzania

Dane osobowe będą przetwarzane w celu prowadzenia postępowań dot. naliczania i aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego na podstawie obowiązku wynikającego z art. 71 ust. 4 ustawy    z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r., poz. 121 z póź.zm.) - podstawa z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

   IV.        Odbiorcy danych

Dane osobowe mogą zostać ujawnione podmiotom przetwarzającym dane osobowe w imieniu Administratora, wspomagającym w funkcjonowaniu systemów informatycznych.

    V.        Okres przechowywania danych

Dane osobowe przetwarzane w celu wskazanym w pkt. III będą przechowywane przez okres 5 lat.

   VI.        Prawa osób, których dane dotyczą:

Zgodnie z RODO, przysługuje:
a.prawo dostępu do swoich danych osobowych,
b.prawo do sprostowania (poprawiania) danych,
c.prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
d.prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych - gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

 VII.        Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych

Podanie danych jest obowiązkiem ustawowym i stanowi warunek realizacji wniosku. Osoba, której dane dotyczą, jest zobowiązana do ich podania. Konsekwencją niepodania danych będzie pozostawienie wniosku bez rozpoznania.

VIII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

Pani/Pana dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4.

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
  3. Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd

Kategorie życiowe

  1. Nieruchomość
  2. Grunt
  3. Służebność
  4. Droga

Słowa kluczowe

opłata, użytkowanie wieczyste, termin

Miejsce składania dokumentów

Starostwo Powiatowe w Siedlcach
ul. Piłsudskiego 40
08-110 Siedlce
tel. 25 644 72 16
fax. 25 644 71 55

Kancelaria Ogólna  - parter, pok. nr 7

Starostwo Powiatowe w Siedlcach jest czynne w godzinach:
Poniedziałek - Piątek   8:00 - 16:00

Adres e-mail:
e-mail: starostwo@powiatsiedlecki.pl

Link do usługi E-formularze:
http://eurzad.powiatsiedlecki.pl

Link do strony głównej urzędu:
http://powiatsiedlecki.pl

Link do Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa
http://bip.powiatsiedlecki.pl

Adres elektronicznej skrzynki podawczej Starostwa na ePUAP:
/v48bls3w5x/skrytka

Adres elektronicznej skrzynki podawczej Starostwa na Wrotach Mazowsza:
/OSSiedlSiedlPZ/pull

Uwagi

brak

Zrealizuj usługę przez Internet

visitstats.counter 1351067