]]>
close

Szukaj w:

Urząd Gminy w Opinogórze Górnej

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy w Opinogórze Górnej

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wyrażenie zgody na wycięcie drzew lub krzewów

Ogólny opis

Wyrażenie zgody na wycięcie drzew lub krzewów

Opis skrócony

  1. Zgodnie z art. 83 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody, usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości może nastąpić, z zastrzeżeniem ust. 2 i 2a, po uzyskaniu zezwolenia wydanego przez wójta, burmistrza albo prezydenta miasta na wniosek:
    • posiadacza nieruchomości - za zgodą właściciela tej nieruchomości;
    • właściciela urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego - jeżeli drzewa lub krzewy zagrażają funkcjonowaniu tych urządzeń.
  2. Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew może być uzależnione od przesadzenia drzew lub krzewów w miejsce wskazane przez wydającego zezwolenie albo zastąpienia ich innymi drzewami lub krzewami, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub krzewów.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zezwolenia.
  2. W wypadku, gdy:
    • z wnioskiem o usunięcie drzew lub krzewów występuje posiadacz nieruchomości nie będący jej właścicielem (z wyjątkiem użytkownika wieczystego nieruchomości) - pisemne oświadczenie właściciela nieruchomości o wyrażeniu zgody na usunięcie drzewa lub krzewu;
    • drzewo lub krzew przeznaczony do usunięcia rośnie na terenie nieruchomości stanowiącej współwłasność (w tym także współwłasność małżeńską), a z wnioskiem występuje jeden ze współwłaścicieli - pisemne oświadczenie pozostałych współwłaścicieli posesji o wyrażeniu zgody na usunięcie drzewa lub krzewu;
    • wniosek o wycięcie dotyczy drzew lub krzewów kolidujących z budową, rozbudową, przebudową obiektów budowlanych - decyzja o warunkach zabudowy lub pozwolenie na budowę;
    • wniosek o wycięcie dotyczy drzew lub krzewów z pasa drogowego drogi wewnętrznej, kolidujących z budową lub przebudową wjazdu na teren posesji wnioskodawcy - umowa dzierżawy pasa drogowego drogi wewnętrznej zawarta pomiędzy wnioskodawcą i zarządcą drogi (właścicielem drogi), oświadczenie właściciela drogi o wyrażeniu zgody na wycięcie drzew lub krzewów, jeżeli zarządca drogi wewnętrznej (właściciel drogi) uznawał będzie za celowe i uzasadnione wprowadzenie nasadzeń zamiennych, projekt zieleni ze wskazaniem ilości i gatunków nasadzeń zastępczych powinien stanowić załącznik do umowy dzierżawy lub oświadczenia o wyrażeniu zgody na wycięcie drzew lub krzewów;
    • wniosek o wycięcie dotyczy drzew lub krzewów z pasa drogowego drogi publicznej, kolidujących z budową lub przebudową wjazdu na teren posesji wnioskodawcy - umowa użyczenia zawarta pomiędzy wnioskodawcą a Zarządem Dróg i Transportu, decyzja zezwalająca na lokalizację lub przebudowę zjazdu, oświadczenie Zarządu Dróg i Transportu o wyrażeniu zgody na wycięcie drzew lub krzewów, projekt nasadzeń zamiennych (ze wskazaniem ilości i gatunków nasadzeń zastępczych) uzgodniony z Zarządem Dróg i Transportu, jeżeli uznano za celowe i uzasadnione wprowadzenie nasadzeń.
  3. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja

Termin załatwienia sprawy

Sprawa załatwiana jest niezwłocznie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

  • Wniosek o wyrażenie zgody właścicielskiej na wycięcie drzew lub krzewów jest wolny od opłat.
  • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który ją wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Informacje dodatkowe

  1. Opłatę za usunięcie drzew ustala się na podstawie stawki zależnej od obwodu pnia oraz rodzaju i gatunku drzewa.
  2. Organ właściwy do wydania zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów odracza na okres 3 lat od dnia wydania zezwolenia, termin uiszczenia opłaty za ich usunięcie, jeżeli zezwolenie przewiduje przesadzenie ich w inne miejsce lub zastąpienie innymi drzewami lub krzewami.
  3. Jeżeli przesadzone albo posadzone inne drzewa lub krzewy nie zachowały żywotności w okresie do 3 lat od dnia przesadzenia lub posadzenia, posiadacz nieruchomości jest obowiązany niezwłocznie do uiszczenia opłaty za usunięcia drzew.
  4. Należy powiadomić organ o usunięciu drzew w terminie siedmiu dni po usunięciu.
  5. Niewykonanie uprawnienia w określonym w decyzji terminie skutkuje jej wygaśnięciem i w takim przypadku za usunięcie drzew wymierzana jest kara pieniężna.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23)
  2. Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2015 r., poz. 1651 z późn. zm.)
  3. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 13 października 2004 r. w sprawie stawek opłat dla poszczególnych rodzajów i gatunków drzew (Dz. U. z 2004 r. Nr 228, poz. 2306 z późn. zm.)

Ochrona danych osobowych

KLAUZULA INFORMACYJNA DLA INTERESANTÓW URZĘDU GMINY W OPINOGÓRA GÓRNEJ

25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 2016.05.04) tzw. RODO.

Zgodnie z art. 13 ww. ogólnego rozporządzenia o ochronie danych informujmy:

 

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Opinogórze Górnej, w związku z wykonywaniem zadań publicznych, jest Wójt Gminy Opinogóra Górna adres siedziby: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406    Opinogóra Górna;
  2. kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Gminy : iod@opinogoragorna.pl;
  3. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadań określonych przepisami prawa i nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa;
  4. dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną
  5. klienci Urzędu mają prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz możliwość ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.;
  6. jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie, klienci mają prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie ich danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  7. klienci mają prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Urzędu Ochrony Danych Osobowych);
  8. w większości przypadków przetwarzanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, a ich podawanie przez klienta jest obowiązkowe. W niektórych sprawach podawanie danych osobowych może być dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów, o których mowa w ust. 3. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych klienci zostaną o tym fakcie poinformowani.

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami - Zgody właścicielskie
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Zgody właścicielskie
  3. Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami - Zgody właścicielskie

Kategorie życiowe

  1. Nieruchomość
  2. Zieleń
  3. Grunt
  4. Budowa
  5. Inwestycja

Słowa kluczowe

zgoda, wycięcie, drzewa, krzewy

Miejsce składania dokumentów

Urząd Gminy w Opinogórze Górnej
ul. Zygmunta Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
Sekretariat, pokój 18, I piętro

Uwagi

W przypadku składania wniosku przez pełnomocnika wymagane jest złożenie pełnomocnictwa wraz z opłatą za złożone pełnomocnictwo w wysokości 17,00 zł

Zrealizuj usługę przez Internet

visitstats.counter 1403002